اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی  به همراه اعضای هیات رییسه گفت: آمار مبتلایان کرونا در استان در حال افزایش بوده و پیش بینی می شود هفته آینده پیک ابتلای کرونا در استان باشد.

جواد آقازاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون این بیماری جدی گرفته نشده که این امر کار کنترل را سخت‌تر می‌کند.

او افزود: برآورد ما این است که هفته آینده آمار افراد ابتلاء به ویروس کرونا در استان شدت پیدا می‌کند و پیک درگیری افزایش پیدا می‌کند و از مردم انتظار داریم موارد بهداشتی را رعایت کرده و از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی تاکید کرد: مهمترین نکته در کنترل بیماری، شکستن چرخه انتقال این بیماری است که اجرای کمپین در خانه ماندن و یا سایرکمپین‌ها نقش موثری در کنترل بیماری دارد.

آقازاده گفت: در ۳ بیمارستان طالقانی ارومیه، عباسی میاندوآب و یک بیمارستان خوی حداقل یک بخش تخلیه شد و از چند روز قبل از قرمز شدن وضعیت استان از نظر شیوع بیماری، بیمارستان غیردولتی نیز بیماران اورژانسی را پذیرش کردند.

او تصریح کرد: در مجموع ۲ هزار و ۲۰۰ تخت آماده در حوزه بیمارستان‌های دانشگاهی داریم و علاوه بر این، در بیمارستان‌های دولتی غیردانشگاهی نیز برای پذیرش بیماران کرونایی، اعلام آمادگی کرده اند‌.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: براساس هماهنگی به عمل آمده، در بیمارستان طالقانی ارومیه بخش (ای سی یو) تخلیه و در سایر بیمارستانها نیز حداقل یک تخت آی سی یو آماده برای پذیرش بیماران بدحال مبتلا به کرونا وجود دارد.

آقازاده با بیان اینکه داروها و وسایل حفاظت فردی کادر پزشکی در خیلی از بیمارستان های استان وجود ندارد، گفت: این اقلام در سطح وسیعی توسط معاونت غذا و دارو و از طریق وزارت بهداشت تهیه شده ولی در همه بیمارستان ها موجود نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص آخرین وضعیت کرونا در استان گفت: همه‌گیری کرونا در استان وجود ندارد و کنترل در مبادی ورودی استان انجام شده است. ز ۷ نفر مبتلا در آذربایجان غربی ۴ نفر مرخص شده و تاکنون مورد فوتی براثر کرونا در این استان وجود نداشته‌ایم.

او ادامه داد: ۱۵۰ نفر نمونه‌گیری انجام شده و بیشترین فراوانی با ۱۱ نفر در شهر خوی و مابقی سایر قسمت‌های استان بود. تاکنون جواب تست ۴۷ نفر منفی اعلام شده است و هم اکنون یک نفر مبتلا به کرونا در بوکان و دو نفر در ارومیه بستری هستند که حال عمومی آنها خوب گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: برخی‌ها تهمت می‌زنند که مسئولان در خصوص مدیریت بحران کرونا ویروس خوابیده‌اند، چنین چیزی صحت ندارد همه مسئولان استانی پای کار هستند و جوسازی‌ها مانع خدمات نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه من اهل دروغ نیستم و تمامی آمار شیوع کرونا ویروس در سطح استان را صادقانه اعلام کردیم، یادآور شد: از مردم تقاضا می‌شود تمام توصیه‌های ارائه شده مبنی بر رعایت بهداشت فردی را حتماً رعایت کنند.

او در پایان گفت: تمام هفت ورودی استان ما توسط نیروهای انتظامی و بهداشتی کنترل می‌شود، مسافران مشکوک به علائم کرونا قرنطینه می‌شوند.

انتظار مهدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و سخنگوی قرارگاه استانی کرونا ویروس  نیز در این نشست گفت : ۱۲ محل غربالگری برای کنترل بین شهری مشخص شده و از همان روز اول تمامی اقدامات کنترلی و مراقبتی در سطح استان در دستور کار قرار گرفت.

حسنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هم گفت  : لطفا مردم موضوع کرونا ویروس را جدی بگیرند و از ترددها و مسافرت های غیرضرور پرهیز کنند تا درگیری هاو سرایت ها به حداقل برسد

وی ادامه داد : مردم موضوع کرونا ویروس را جدی بگیرند و از ترددها و مسافرت های غیرضروری پرهیز کنند تا درگیری ها و سرایت ها به حداقل برسدو۲۲۰۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان های دانشگاهی سراسر استان برای درمان بیماران کرونایی آماده شده است و لوازم پزشکی مخصوص بین تمامی بیمارستان ها در حال توزیع است.

معاون امور درمان دانشگاه ادامه داد : در بخش ICU هم تعدادی تخت در هر بیمارستان مخصوص بیماران کرونایی آماده شده و کمپین های مردمی در خانه ماندن باید جدی تر پیگیری شوند و ضروری است رسانه ها نیز در امر فرهنگ سازی روش های شکست چرخه انتقال این بیماری همکاری بیشتری داشته باشند.

جلال غفارزاده معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز خاطرنشان ساخت : استفاده از ظرفیت خود استان در موضوع تولید مواد ضدعفونی کننده و سایر اقلام در دستور کار قرار گرفت و تولید ظرفیت ۲۰ هزار تن در روز ایجاد شد و توزیع آن در بیمارستان ها و مراکز درمانی و سایر امکان و داروخانه آغاز شد.

وی ادامه داد : ۳۱۷ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در اختیار داشتیم که بیش از ۳۱ هزار و۷۵۰ لیتر آن مصرف شده است و  امروز ۲۵ هزار بطری ضدعفونی کننده توزیع شد که ۱۵ هزار مورد آن مربوط به مرکز استان بود.

قره باغی رئیس بیمارستان و متخصص بیماریهای عفونی در  خصوص بیمار بستری اعزامی از زندان ارومیه در بیمارستان گفت : بیمار اعزامی از زندان مرکزی ارومیه با تابلوی سرفه و درد گلو از مورخه ۹۸٫۱۲٫۱۱ بستری و تحت درمان می باشد.

وی افزود: علایم بالینی بیمار رو به بهبود است و تابلوی بالینی بیمار سازگاری با تشخیص بالینی کرونا ویروس ندارد ولی با توجه به محیط حساس زندان و احتمال تماس ، تا زمان وصول نتیجه منفی تست آزمایشگاهی ، بیمار در بیمارستان تحت نظر می باشد.

بر خلاف تمام دغدغه ها و تاکید خود متولیان امر ، خود مسوولان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در نشست خبری با موضوع کرونا ویروس ، بدون رعایت فاصله، دستکش ، ماسک و رعایت موارد بهداشتی حضور داشتند!

بر خلاف سایر مسوولان امر دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ، ایرج محبی معاون پژوهشی دانشگاه در بین اصحاب رسانه و با رعایت فاصله و موارد بهداشتی در نشست خبری با موضوع کرونا ویروس حضور پیدا کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست