اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : در حالیکه اوایل هفته جاری تغییر خط تولید برخی از کارخانه ها برای تولید مواد ضد عفونی در استان مطرح شد اما امروز معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی از مشکل تامین تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده توسط مردم خبر داد.

 اوایل هفته جاری تعدادی از کارخانه های استان آمادگی خود را برای راه اندازی خط جدید و تغییر خط تولید برای تولید مواد ضد عفونی در استان اعلام کردند.

در حال حاضر در سه کارخانه استان الکل و مواد اولیه تولید مواد ضد عفونی با ظرفیت بسیار بالا تولید می شود ومجوزهای لازم برای راه اندازی و تغییر خط تولید برخی از کارخانه ها برای تولید مواد ضد عفونی در استان نیز صادر شده است.

اما با وجود راه اندازی خطوط تولیدی مواد ضد عفونی کننده، هنوز هم گزارش های مردمی از نبود الکل و مواد ضد عفونی کننده  خبر می دهد.

این در حالی است که روز یکشنبه ۱۱ اسفند معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی اعلام کرد؛ تمامی داروخانه‌های آذربایجان‌غربی تا اواخر هفته از مواد ضدعفونی کننده اشباع شده و مشکلی از لحاظ دسترسی مردم به این مواد نخواهیم داشت.

امروز هم معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در جلسه ستاد تنظیم بازار، با تاکید بر افزایش نظارت دستگاه‌های متولی بر روند تولید و توزیع مواد ضدعفونی کننده، اظهار کرد: با وجود اینکه استان از وضعیت مناسبی در این خصوص برخوردار است اما گزارشات مردمی حاکی از این است که در تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده با مشکل مواجه هستند.

بهنام شهدی افزود: برای کاستن از دغدغه‌های مردم علاوه بر توسعه تولید باید در روند توزیع نیز دانشگاه علوم پزشکی و صمت با افزایش اکیپ‌های بازرسی منافذ سوء استفاده را ببندند.

او از برخورد شدید با محتکرین خبر داد و گفت: در بحث نیازهای اساسی مردم اعم از مواد ضدعفونی کننده و اقلام اساسی عید با کسی تعارف نداریم و در صورت مشاهده تخلف به شدت برخورد می شود.

در همین راستا معاون سیاسی استاندار نیز امروز از صادر کردن مواد ضد عفونی تولیدی آذربایجان غربی بعد از تامین مایحتاج استان به سایر نقاط کشور خبر داد.

علی مصطفوی با اشاره به آمادگی تعدادی از کارخانجات استان برای راه اندازی خط جدید و تغییر خط تولید برای تولید مواد ضد عفونی در استان، گفت: در حال حاضر تعدادی از کارخانجات استان مواد ضد عفونی با ظرفیت بسیار بالا تولید می شود و در آینده نزدیک بعد از تامین مایحتاج استان به این مواد، بخش دیگری از آن نیز به استانهای دیگر صادر خواهد شد.

به گزارش کردپرس ؛ گفتنی است؛ طی هفته اول اسفند ماه جاری بیش از ۴۳ هزار ماسک بهداشتی به همراه بطری الکل و اسپری ضدعفونی‌کننده در آذربایجان‌غربی کشف و ضبط شد که ارزش آنها به بیش از ۱۰ میلیارد ریال می‌رسد و عمده این تخلفات در انبارهای ناشناخته و شرکت‌های تجهیزات پزشکی صورت گرفته بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست