اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

مبنای جلسه حفاظت از حقوق بیت المال، حمایت از مردم است و نتیجه و خروجی آن می بایست ایجاد رضایتمندی و سرمایه های اجتماعی برای حاکمیت باشد.

آوای مرز : عصر روز شنبه هفتمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال آذربایجان غربی با محوریت مشکلات شهرستان خوی با حضور ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان، مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی استان و شهرستان در خوی برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان در این جلسه با گرامیداشت حماسه ۹ دی بیان داشت: جلسه حفاظت از حقوق بیت المال، جلسه ای ویژه و مهم در حوزه صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال است و با توجه به اینکه استان آذربایجان غربی یک استان ویژه از لحاظ نعمت های خدادادی است، می طلبد که نگاه ویژه به موضوع حفاظت، صیانت و مراقبت از این نعمت ها داشت.

ناصر عتباتی ادامه داد: تشکیل شورای حفاظت از حقوق بیت المال در حوزه های قضایی، به منظور بررسی و اتخاذ تدابیر برای رفع مشکلات هر شهرستان، به این دلیل است که میدانی تر و با توجه به شرایط موجود هر شهرستان مشکلات را از زبان مسئولان آن شهرستان ها استماع و برای رفع آنها تدبیر نمود.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه به ضرورت و اهمیت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در حفاظت از حقوق عامه و بیت المال پرداخت و گفت: همه مدیران در حوزه پیشگیری و صیانت از حقوق بیت المال مسئولیت دارند و نباید اجازه دهند به بیت المال دست اندازی گردد و نباید از اقدامات پیشگیرانه غافل شد زیرا هر چه قدر برنامه های پیشگیرانه تقویت شود به همان قدر هزینه های مبارزه با معضلات کاهش پیدا می‌کند.

رئیس شورای قضایی افزود: همراهی خوبی بین مجموعه های قضایی و اجرایی در جهت صیانت از بیت المال و حمایت از اقدامات مدیران اجرایی در استان وجود دارد و تلاش است تا هرآنچه از مشکلات در استان قابل حل است تدبیر نمود و هرآنچه که مربوط به مرکز و تهران است منعکس و پیگیری گردد.

عتباتی در پایان تاکید کرد: امروز مردم از مسئولان انتظار دارند و مسئولین نیز تکلیف و وظیفه دینی و قانونی دارند و حجت بر آنها تمام است تا در راستای خدمت به مردم تلاش کنند و تاکید دستگاه قضایی نیز این است که قوانین به نفع مردم تفسیر شود.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه بیان داشت: مبنای جلسه حفاظت از حقوق بیت المال، حمایت از مردم است و نتیجه و خروجی آن می بایست ایجاد رضایتمندی و سرمایه های اجتماعی برای حاکمیت باشد.

مجیدی در ادامه به بیان دستورات جلسه که شامل مشکل تصرف حریم و بستر رودخانه های قطور و رازی و احداث ساختمان ها در این محدوده، مشکل پایانه مرزی رازی از حیث زیر ساخت های لازم، بررسی موضوع اختلاف حقوقی اداره کل محیط زیست استان با شهرداری خوی درخصوص دفع پسماند و آلودگی هوا، بررسی موضوع مشکل آب و فاضلاب و در محل نمایشگاه های جدید خودرو خوی و موضوع مشکل این اراضی با اوقات و امور خیریه، بحث و بررسی و اتخاذ تصمیم درخصوص بافت تاریخی خوی و بحث و بررسی درخصوص زمین های واگذاری از جانب راه و شهرسازی به دیگر مجموعه ها که بلاتکلیف مانده اند مطرح و پس از آن ضمن ارائه گزارش مدیران، اعضاء درخصوص آنها به بحث و تبادل‌نظر پرداختند و در پایان این جلسه که نزدیک به ۴ ساعت به طول انجامید مصوباتی برای رفع این مشکلات اتخاذ گردید.

از جمله این تصمیمات این بود که در حوزه اراضی تشکیل کارگروهی برای بازنگاه به اینکه تعدادی از ادارات و نهادهایی که اراضی زمین شهری را که در طول سالیان طولانی در اختیار گرفتند برای اجرای طرح ها هیگونه اقدامی انجام ندادند خلع ید گردند و یکسری مجموعه هایی که در قالب مراکز علمی و درمانی احداث بنا نموده اند و بالغ بر ۱۵ سال و بیشتر بلاتکلیف و بلا استفاده مانده اند از مصادیق تضییع بیت المال هست که تذکر داده شد.

درحوزه پایانه رازی که یکی از پایانه های مهم مسافری کشور است و بالغ بر ۱ میلیون نفر در طول ۹ ماه تردد مسافر از آن داشتیم مقرر گردید زیرساخت های امنیت محوطه و محیط پیرامون این گمرک در جهت ارتقاء امنیت و تسهیل تردد و توسعه پایش های الکترونیکی، اجرایی و عملیاتی خواهد شد تصمیماتی اتخاذ گردید که با نظارت مجموعه دستگاه قضایی خوی پیگیری می گردد.

درخصوص بافت تاریخی شهرستان خوی مقرر شد مدلی که در مرکز استان با پیگیری مجموعه مدیریت استانی و استاندار، اداره کل میراث فرهنگی به تصویب رسیده در خصوص شهرستان خوی نیز اجرایی گردد.

در بحث حریم و بستر رودخانه های خوی خصوصاً رودخانه قطور و سایر رودخانه ها و تصرفات و ایجاد عیانی و تجاوزاتی که در حریم و بستر رودخانه اتفاق افتاده تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست