اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : دبیر جشنواره شهید رجایی آذربایجان غربی گفت: امسال درارزیابی عملکرد انجام شده هیچ دستگاه با عملکرد عالی نداشیم.

حسین سپهری  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی و دبیر جشنواره شهید رجایی استان اظهار داشت : جشنواره شهید رجایی به منظور  ارائه گزارش عملکرد ارزیابی دستگاه‌های اجرایی و تقدیر از دستگاه‌های برتر هرساله برگزار می شود.

وی یادآور شد: در این ارزیابی عملکرد سعی کردیم دقت لازم انجام شود و ارزیابی دقیق منصفانه بحق و بدون سو نیت و به درستی انجام گیرد به طوری که نتایج آن در جامعه ملموس و منطبق بر واقعیت باشد.

سپهری در خصوص فرایند ارزیابی ها افزود: ارزیابی انجام شده در قالب ۱۷ شاخص عمومی که مشترک بین همه دستگاه‌ها و ۶۸۷ شاخص اختصاصی که متناسب با ماموریت های ذاتی و شرح وظایف دستگاه‌ها که برای ۵۲ دستگاه استانی و در قالب ۵ گروه انجام شده است از بین ۵۲ دستگاه دو دستگاه به عنوان برتر و از گروه ها نیز یک دستگاه و در مجموع ۵ دستگاه انتخاب شدند و برخی دستگاه های اجرایی که منشا اثر خدمات مثبت بوده اند و دو نفر از فرمانداران و برخی مدیران موفق استان در این جشنواره تقدیر شدند.

دبیر جشنواره شهید رجایی آذربایجان غربی گفت: امسال درارزیابی عملکرد انجام شده هیچ دستگاه با عملکرد عالی نداشیم.

 سپهری در ادامه افزود:در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها علاوه بر شاخص های اختصاصی مصوب با توجه به شرایط خاص استان ، چهار شاخص؛جذب اعتبارات عمرانی، جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی ،میزان مشارکت دستگاه‌ها در ارائه اطلاعات مورد نیاز برنامه ریزی و توسعه استان و نظارت فنی، اجرایی طرح های عمرانی را اعمال کردیم که این شاخص ها تاثیر مثبتی را در نتایج ارزیابی گذاشته است.

وی افزود:  نتیجه نهایی ارزیابی به سازمان امور اداری و استخدامی منعکس شد و آن سازمان طبق نتایج بدست آمده سطح بندی ۵۲ دستگاه را در چهار سطح عالی خوب متوسط و ضعیف ارزیابی نمود که ۱۳ دستگاه در سطح خوب و ۲۸ دستگاه متوسط و ۱۰ دستگاه هم ضعیف بودند.

وی گفت : بین ۵۲ دستگاه با توجه به مجموع امتیاز شاخص های عمومی و اختصاصی “اداره کل امور مالیاتی” رتبه اول و “شرکت آب و فاضلاب” رتبه دوم شدند و دستگاه برگزیده در بین دستگاه های گروه زیربنائی و توسعه زیر ساخت و زیربنایی “شرکت گاز استان” اول و دستگاه برگزیده در بین دستگاه های گروه تولیدی و خدماتی “اداره کل دامپزشکی” ، بین دستگاه های گروه سلامت و رفاه اجتماعی با در نظر گرفتن مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی “دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان” رتبه برتر و در بین دستگاه های گروه عمومی و قضائی با در نظر گرفتن مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی “اداره کل تعزیرات” حائز رتبه برتر شدند.

وی تصریح کرد: حلقه مفقوده در این ارزیابی چه در نظام اداری و منابع انسانی و چه در حوزه اقتصادی  اجتماعی و فرهنگی موضوع بهره وری است که کمتر به آن توجه شده است.

سپهری در خصوص ارزیابی سال آینده نیز تاکید کرد: سال آینده به لحاظ اهمیت برخی موضوعات ما شاخص های دیگری مثل جذب اعتبارات از منابع ملی،فروش اموال مازاد،مشارکت های عمومی و خصوصی در واگذاری پروژه ها ، وصول درآمد، بهره وری ، توسعه دولت الکترونیک را هم به شاخص های اختصاصی اضافه خواهیم کرد و نظارت میدانی در نحوه خدمات رسانی به مردم از همه بخش ها را انجام خواهیم داد  و نتایج این نظارت ها تاثیر لازم را ارزیابی ها خواهد داشت.

وی تصریح کرد:به عنوان اولین استان در راستای تحقق سیاست ها و راهبردهای دولت مردمی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های شهرستانی را با همکاری فرمانداری‌ها  در دستور کار سازمان قرار خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست