اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: طی یک سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان اخذ و به خزانه دولت واریز شده است که نسبت به سال گذشته با ۱۰۱ درصد رشد داشته است.

عبدالحمید سرتیپی در خصوص عملکرد معادن استان در سال گذشته اظهار کرد: در استان ۲۳۰ معدن غیر فعال و راکد شناسایی شده است که جهت فعالسازی این معادن، فرآیند مزایده عمومی برگزار خواهد شد و این معادن بعد از برگزاری مزایده عمومی به دارندگان صلاحیت قانونی واگذار خواهد شد.

او ادامه داد: تغییر نگرش دولت در توسعه معادن از طریق سامانه های مربوطه از جمله کاداستر، منجر به افزایش شفافیت در حوزه معادن شده و با توجه به مزیت بالای استان در بخش معدن، سازمان های توسعه ای وزارت صمت از جمله سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو) و شرکت های تابعه حضور فعال و موثری در این دوره در استان را داشته اند.

او افزود: در سال گذشته با صدور ۵۰ فقره پروانه بهره برداری برای معادن جدید زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۱۴ نفر ایجاد شد که جهت بهره برداری از این معادن بیش از ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

سرتیپی بیان کرد: در حال حاضر ۵۴۹ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج ۱۸ میلیون و ۷۲۷ هزار تن در استان وجود دارد که برای بهره برداری از این معادن بیش از ۷ هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۴۲۱ نفر در این معادن فراهم شده است.

مدیر کل صمت آذربایجان غربی گفت: در آذربایجان غربی ۲۳۰ معدن غیر فعال و راکد شناسایی شده است که جهت فعالسازی این معادن، فرآیند مزایده عمومی برگزار خواهد شد و این معادن بعد از برگزاری مزایده عمومی به دارندگان صلاحیت قانونی واگذار خواهد شد. همچنین تاکنون ۲۰ معدن راکد و غیر فعال توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی فعال و به چرخه تولید بازگشتند که با فعال سازی این معادن برای ۱۶۰ نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست