اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : با توجه به شیوع کرونا و افزایش تعداد فوتی های کرونایی در کنار غم و اندور و فشار از دست دادن عزیزان، هزینه های بالای کفن و دفن اموات کرونایی دغدغه دیگری برای بازماندگان اموات کرونایی ایجاد کرده است. برخی از صاحبان عزا از اینکه هیچ مسئولی تاکنون در این باره پاسخگو نیست ،گله مندندکه خبرنگار ایسنا برای شفاف سازی موضوع با مدیرعامل آرامستانهای شهرداری ارومیه به گفت و گو پرداخت.

حجت الاسلام امیر عباس عابدینی مدیرعامل آرامستانهای شهرداری ارومیه در گفت و گو با ایسنا با اشاره به گلایه مردم در خصوص هزینه های بالای دفن اموات کرونایی افزود: دفن اموات در قطعه ویژه کرونا در باغ رضوان کاملا رایگان است اما برخی از بازماندگان متوفیان می خواهند اموات خود را در قطعات دیگری دفن کنند که با توجه به لزوم رعایت شرایط دفن اموات کرونایی و استفاده از اقلامی چون لباس، مواد ضدعفونی کننده، اهک و غیره قیمت مصوب قطعه با احتساب هزینه های مذکور افزایش می یابد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص گله مندی برخی از شهروندان از هزینه آمبولانس بخش خصوصی نیز گفت: آمبولانس و انتقال اموات زیر نظر بخش خصوص است اما به این معنی نیست که نرخ مصوبی ندارد. هزینه انتقال اموات از شهر به باغ رضوان ۷۵ هزار تومان است که برای اموات کرونایی این مبلغ با توجه به استفاده از اقلام بهداشتی به ۳۰۰ هزار تومان افزایش می یابد که شهروندان در صورت پرداخت رقمی بیشتر از مبلغ اعلامی شکایت خود را به آرامستان به صورت مکتوب ارسال کنند تا در اسرع وقت به تعزیرات حکومتی اعلام شود.

حجت الاسلام عابدینی تصریح کرد: برای دفع اموات کرونایی اکیپ ۱۰ نفره ای وارد عمل می شوند که هزینه اقلام و وسایل بهداشتی و ضد عفونی کننده برای دفن در حدود ۲ میلیون تومان است اما به منظور رعایت حال شهروندان این مبلغ در حدود یک میلیون از بازماندگان اموات کرونایی دریافت می شود و از افراد بی بضاعت نیز این مبلغ اخذ نمی شود.

مدیرعامل آرامستانهای شهرداری ارومیه ادامه داد: تا اطلاع ثانوی هر گونه تجمع و رفت و امد در باغ رضوان ارومیه ممنوع است و بستگان متوفیان از طریق نصب برنامه کافه بازار و شبکه مجازی می توانند با جستجو در قطعه مربوطه برای اموات خود فاتحه بخوانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست