اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رئیس کل‌ دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ۲۰۰ زندانی جرائم غیر عمد در ۴۵ روز گذشته با کمک‌های افراد خیر در این استان آزاد شدند.

ناصر عتباتی در آئین آزادی زندانیان جرایم غیر عمد محکومین مالی با بیان اینکه این تعداد زندانی از ۱۵ اسفند سال گذشته تا پایان فروردین امسال آزاد شدند، افزود: این زندانیان از محل کمک‌های خیرین، ارفاق‌های قانونی و احکام اعسار صادر شده از سوی قضات آزاد شدند.

وی با قدردانی از مشارکت گسترده خیرین آذربایجان‌غربی در آزادی زندانیان، اضافه کرد: فرهنگ بخشش و مدارا باید در جامعه نهادینه شود، از سپاه و بسیج در حمایت از خانواده‌های زندانیان بی بضاعت و تهیه بسته‌های معیشتی برای آنان قدردانی می‌کنیم.

عتباتی با بیان اینکه جامعه امروز تشنه فرهنگ بخشش و هم نوع دوستی است، اظهار کرد: حذف نگاه‌های منفعت طلبانه منجر به رفع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد شد.

وی در ادامه به اشاره به مصالحه به ختم در ۵۴ پرونده قتل عمد در آذربایجان‌غربی، گفت: این افراد کسانی بودند که هرچند مرتکب قتل عمد شده‌اند اما این عمل آن طی یک اتفاق بدون برنامه ریزی شده و عمدتاً سر بحث‌های کوچک غیر قابل پیش بینی رخ داده بود؛ به طور مثال در یک پرونده بین ۲ همسایه بخاطر جای پارک یک خودرو درگیری رخ می‌دهد که منجر به مرگ یکی از آنان می‌شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی یادآور شد: حدود ۱۳ پرونده قتل نیز در دست رسیدگی و تمامی تلاش‌ها بر این است که در صورت رضایت خانواده مقتول به مصالحه ختم گردد.

در ادامه این مراسم مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش چشم گیر جمع آوری کمک‌های مردمی در جشن‌های گلریزان، گفت: کمک‌ها و تعهدات مالی خیرین در جشن‌های گلریزان امسال نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش یافته است.

مراد فتحی با بیان اینکه خیرین در ۱۸ جشن گلریزان سال گذشته حدود ۱۲ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اهدا کردند، اضافه کرد: امسال در ۳۰ جشن گلریزان بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اهدا شد.

وی از رسانه‌ها بابت تلاش برای فرهنگ سازی و دعوت از خیرین برای حضور در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد قدردانی کرد.

در پایان این مراسم ۱۵ نفر از زندانیان به صورت نمادین آزاد شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست