اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : یک روز پس از انتقادات وارده در خصوص عدم استاندارد سازی سیستم های گرمایشی تعدادی از مدارس آذربایجان غربی در کردپرس، امروز مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی اعلام کرد: «تا پایان سال همه کلاس های درس آذربایجان غربی از سیستم های گرمایشی استاندارد بهره مند خواهند شد».

 گزارش انتقادی کردپرس و مندرج در آوای مرز در خصوص به سرانجام نرسیدن وعده های آموزش و پرورش آذربایجان غربی در برچیدن بخاری های نفتی، با عنوان  https://avaymarz.ir/15179-2/       ناکامی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در تحقق وعده ها  و  آموزش و پرورش آذربایجان غربی در تحقق دو وعده خود ناکام ماند! ۱۲ آذر ماه منتشر شد.

و امروز ۱۶ آذر ماه، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی اعلام کرده است: «تا پایان امسال همه کلاس های درس آذربایجان غربی از سیستم های گرمایشی استاندارد بهره مند خواهند شد».

این در حالی است که روز گذشته نیز این خبرگزاری با نگاهی به هشتمین سالگرد حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد پیرانشهر در نبود سیستم های استاندارد گرمایشی، از وجود ۵۱۷ کلاس درس در مناطق محروم استان که به گاز شهری دسترسی ندارند، خبر داد و نوشت؛ «گرمایش برخی از این کلاس ها هنوز هم با  بخاری نفتی تأمین می شود و مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی امیدوار است تا با کمک خیرین این تعداد کلاس به رادیاتور برقی تجهیز شوند!»

در واقع هنوز هم ۵۱۷ کلاس درس در آذربایجان غربی با بخاری نفتی گرم می شوند و خطرات فراوانی دانش آموزان حاضر در این کلاس ها را تهدید می کند. این یعنی ۵۱۷ کلاس همانند کلاس درس “شین آباد” پیرانشهر!

بارها گفته شده که بودجه‌های دولتی قطره‌چکانی است و نگهداری تأسیسات یک مدرسه و ارتقا امکانات آن از عهده ادارات آموزش و پرورش برنمی‌آید به همین دلیل توجه به بحث نوسازی و بازسازی توسط خیرین همیشه مطرح بوده است.

اما چند “شین آباد” باید روی بدهد تا کل مدارس استان استاندارد شوند؟ آیا می توان کودکان را به همت خیرین مدرسه ساز و نوساز راهی مدارس غیر استاندارد کرد؟

اکنون مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی از آغاز عملیات اجرایی استانداردسازی ۵۱۷ کلاس درس در آذربایجان‌غربی از اعتبارات وزارت نفت در استان خبر می دهد و می گوید: «طی سه ماه این عملیات استانداردسازی با رقم قرارداد ۱۶ میلیارد تومان به پایان می‌رسد. همچنین ۷۴۲ کلاس درس نیز از محل اعتبارات استانداردساز در حال انجام عملیات است».

به گفته سپیده طیب‌قاسمی؛ «پیش تر با توجه به استاندارد شدن سیستم گرمایشی در تمامی روستاهای بهره‌مند از نعمت گاز جشن اتمام عملیات استانداردسازی سیستم های گرمایشی در مدارسی که علمک گاز در آنجا وجود داشت برگزار شد که در این راستا به دلیل توسعه روزانه گازرسانی در روستاهای نیازمند، با توجه به مهیا شدن بستر و نصب علمک گاز استانداردسازی سیستم گرمایشی این مدارس در اولویت کاری است».

بدین منوال؛ جشن عملیات استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس در آذربایجان غربی تنها در روستاهای بهره مند از گاز انجام شده و مابقی روستاها فعلا این امکانات را در اختیار ندارند.

اوایل آبان ماه نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در این خصوص به کردپرس گفته بود: «دلیل تبعیض در گازرسانی بین روستاها و استان های کشور و اینکه چرا در شرق وغرب کشور بهره مندی از گاز در کمترین مقدار خود است، از وزیر نفت سوال شده است».

به گفته محمودزاده؛ «باید مشخص شود دلیل تعلل شرکت گاز در اجرای پروژه‌های گازرسانی جدید و خط تغذیه در مناطق روستایی استان آذربایجان غربی و به ویژه شهر مهاباد چیست؟ همچنین دلیل عدم برخورد با پیمانکاران متخلف در شرکت گاز و اینکه چرا در واگذاری پروژه‌های گازی قانون و مقررات رعایت نشده و بعضی از پیمانکاران به خاطر ارتباط با مسئولان امر شرکت گاز انتخاب و در حین اجرا از تخلفات آن‌ها چشم‌پوشی می کنند؟!».

این نماینده مجلس بار دیگر در اواسط آذر ماه بار درخصوص ضرورت تعجیل در اجرای طرح گازرسانی به مناطق شهری و روستایی به وزیر نفت تذکر داده است.

اکنون مدارس غیر استاندارد باقی مانده در آذربایجان غربی منتظراند تا پایان سال، با همت خیرین و یا از محل اعتبارات وزارت نفت، به شیوه ایی استاندارد و بی خطر مامن گرمی برای آموزش دانش آموزان شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست