اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت : تغییر  بهره‌بردار و واگذاری عمارت دارایی و شهربانی ماکو به این اداره‌کل، این دو بنای تاریخی ارزشمند را از خطر جدی تخریب نجات می‌دهد.  

آوای مرز : مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: با عنایت وزیر امور اقتصاد و دارایی و فرماندهی انتظامی استان و مدیرعامل منطقه آزاد ماکو نیز مقرر شده مقرر شد بهره‌برداری از عمارت شهربانی و عمارت دارایی ماکو به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی واگذار شود.

مرتضی صفری با اعلام این خبر تاکید کرد: تغییر  بهره‌بردار و واگذاری عمارت دارایی و شهربانی ماکو به این اداره‌کل، این دو بنای تاریخی ارزشمند را از خطر جدی تخریب نجات می‌دهد.

او اظهار کرد:با حمایت‌ استاندار آذربایجان غربی در سفر وزیر امور اقتصاد و دارایی به استان نامه‌ای مبنی بر تحویل عمارت دارایی ماکو به اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تحویل وی شد که با عنایت وزیر امور اقتصاد و دارایی مقرر شد بهره‌برداری از این بنای تاریخی به اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی واگذار شود.

صفری اضافه کرد: همچنین با رایزنی های صورت گرفته با  فرماندهی انتظامی استان و مدیرعامل منطقه آزاد ماکو  نیز مقرر شده بهره‌برداری از عمارت شهربانی در ازای اهدای زمین توسط سازمان منطقه آزاد ماکو به این اداره‌ کل واگذار شود تا بناهای پردیسان ماکو به سرمایه‌گذار مشخص شده واگذار شود که یک ظرفیت ویژه گردشگری در شمال استان محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: همچنین با دستور استاندار آذربایجان غربی دنیای بازی ارومیه به بازارچه صنایع‌دستی تبدیل می‌شود، طرح آن توسط شهرداری به شورای شهر ارومیه ارسال شده است بنابراین از اعضای شورای شهر ارومیه نیز انتظار  داریم که با موافقت با این طرح، به محبت و لطف استاندار به قشر زحمت‌کش و کم‌ برخوردار هنرمندان صنایع‌دستی جامعه عمل بپوشانند.

صفری گفت: پیش‌بینی شده است که ۱۰۰ تا ۱۵۰ غرفه صنایع‌دستی در شهربازی ارومیه می‌توان ایجاد کرد که تبدیل به بزرگترین بازارچه شمال غرب کشور می‌شود.

او تصریح کرد: امسال ۵۵ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشتیم که نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست