اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: ۲۵میلیارد تومان در طول یک سال گذشته صرف اجرای نیّات شد.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت در همایش یاوران وقف که در سالن جلسات اداره برق برگزار شد، افزود: در یکسال گذشته ۲۵میلیارد تونان در جهت اجرای نیات واقفین صرف امور خیریه در استان شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۱هزار رقبه تجاری، کشاورزی ، بهداشت و درمان در استان داریم، یاد آور شد: در سال جاری ۶۰۰ بسته مهر تحصیلی، ۴۲ پرس غذای گرم در محرم و ۱۷۰۰ بسته معیشتی اجرای نیت شد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اولین واقف جهان اسلام است، تصریح کرد: وقف سنت حسنه و صدقه جاریه است و هدف از وقف گره گشایی از مشکلات مردم است.

حجت الاسلام جوانبخت خاطر نشان کرد : جامعه زمانی به بالندگی می رسد و دین داری یک جامعه ارزیابی می شود که موقوفات زیادی در آن جامعه وجود داشته باشد.

وی با تاکید به اینکه وقف خواری موجب خارج شدن از دین می شود، اظهار کرد: در گذشته به ویژه در زمان پهلوی موقوفه خواری بسیار زیاد بود و دراین دوران ذهنیت مردم نسبت به وقف بسیار منفی بود اما اکنون خوشبختانه این ذهنیت تغییر کرده است. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: اگر بخواهیم به بهره وری موقوفات و بهبود ذهنیت مردم نسبت به وقف برسیم نیازمند همکاری دستگاه ها و فضای مجازی هستیم. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست