اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : شهردار ارومیه گفت: از ورود گوجه فرنگی خارج از استان به داخل میدان میوه و تره بار شهرداری ارومیه خوداری می‌شود.

محمد حضرت‌پور با اشاره به اینکه، قیمت گوجه‌فرنگی برای خرید کارخانه ۱۲۰۰ تومان اعلام، ولی هنوز ابلاغ نشده است گفت: کارخانه‌دارها نباید از سایر استان‌ها گوجه‌فرنگی خریداری کنند و زحمت ۵۰ هزار نفر کشاورز در این حوزه را هدر دهند و از مسئولین نظارتی نیز درخواست ورود به این موضوع را داریم.

وی از رییس بنیاد مستضعفان و استاندار آذربایجان‌غربی درخواست کرد، بصورت مستقیم برای خرید گوجه فرنگی‌های تولیدی استان ورود کنند.

آغاز برداشت گوجه‌فرنگی از مزارع آذربایجان غربی

علی عیدی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز برداشت گوجه فرنگی در مزارع استان گفت: برداشت گوجه فرنگی از سطح ۵ هزار و ۶۶ هکتار از اراضی زراعی زیر کشت این محصول در استان آغاز شده و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۲۵۳ هزار تن گوجه‌فرنگی از اراضی زیر کشت این محصول که در ارقام مختلف مانند سان‌ست، کیمیا، سما،پارس،۸۳۲۰  متین، فورمونت، لونا، سوپر لونا، اناری و شیمیایی کشت شده ، برداشت شود.

عیدی با بیان اینکه تولید این محصول در استان ۱۶درصد نسبت به پارسال افزایش دارد، افزود: ۴۵ تا ۵۰ درصد این محصول در داخل استان به اشکال مختلف اعم از تازه‌خوری و فراوری شده مصرف می‌شود.

وی گفت: متوسط عملکرد در هکتار این محصول ۵۰ تن است که علاوه بر تامین نیاز مردم داخل استان، مازاد محصول تولید شده به سایر استان های کشور نیز صادر می شود.

عیدی با بیان اینکه سرانه مصرف این محصول در استان ۵۰ کیلوگرم است، اظهار کرد: ۶۰ هزار تن از گوجه فرنگی تولید شده در استان به صورت تازه خوری مصرف و بقیه توسط کارخانه های تبدیلی خریداری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست