اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی گفت: در چهار ماه نخست امسال ۷ نفر فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج به مرکز پزشکی قانونی استان ارجاع شده که امسال شش نفرمرد و یک نفر زن بوده اند.

دکتر رسول روشنی بیان کرد: در چهار ماه نخست امسال ۷ نفر در اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۸ که تعداد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج شش نفر اعلام شده بود.

او افزود: بنابر این گزارش از کل فوت شدگان ناشی از مسمومیت با قرص برنج در چهار ماهه اول امسال شش نفرمرد و یک نفر زن بوده اند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی گفت: آلومینیوم فسفاد که از آن برای ضد عفونی نمودن و جلوگیری از آفت زدگی غلاتی چون برنج مورد استفاده قرار میگیرد،به نام های تجاری مختلفی همچون کوئیک فوس و سلفوس  وجود دارد که در ایران به نام قرص برنج مشهور است.

روشنی ادامه داد: این قرص ظرف مدت ۳ تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال کرده و فرد در اثر مرگی دردناک خواهد مرد. در صورتیکه فرد قرص برنج را بخورد یا بوی آنرا استشمام کند دچار مسمومست خواهد شد که اگر سم از بدن وی خارج نشود موجب مرگ وی خواهد شد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی همچنین با اشاره به افزایش۳۰ درصدی صدور مجوز سقط جنین گفت: در چهار ماهه اول سال جاری ۷۲  مورد مجوز سقط توسط پزشکی قانونی در استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

او تاکید کرد: تنها مرجع برای دادن مجوز سقط درمانی پزشکی قانونی است که سقط درمانی با تشخیص قطعی سه پزشک متخصص و تأیید پزشکی قانونی مبنی بر بیماری جنین که بعلت عقب افتادگی یا ناقص الخلقه بودن موجب حرج مادر یا بیماری مادر که با تهدید جانی او توأم باشد قبل از ولوج روح (چهار ماهگی یا ۱۹ هفتگی) با رضایت مادر مجاز است.

او بیان کرد: تعداد مراجعین جهت مجوز سقط درمانی در چهار ماهه اول سال ۹۸ تعداد ۶۳ مورد که از این تعداد ۵۵ مورد مجوز صادر شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست