اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

بر اساس این بازدید مقرر شد شرکت آب منطقه ای نسبت به آزادسازی حریم رودخانه و شهرداری ارومیه نیز نسبت به جمع آوری نخاله های ساختمانی و انتقال آن به مراکز مجاز دفن پسماندهای عمرانی اقدام فوری بعمل آورند.

آوای مرز : مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت نامطلوب مدیریت پسماندهای ساختمانی در شهر ارومیه گفت: بر اساس قانون، شهرداری ارومیه به عنوان مدیریت اجرایی پسماندها در داخل محدوده و حریم شهر موظف به مدیریت اصولی انواع پسماندها است.

اخیرا جمعی از مسئولین استانی و شهرستان ارومیه  از وضعیت مدیریت نخاله های ساختمانی در حریم رودخانه شهرچای بازدید کردند.

این بازدید با حضور معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری ، فرماندار ارومیه ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی، شهردار ارومیه و جمعی از مسئولین اجرایی شهرستان انجام شد.

سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این بازدید با اشاره به  وضعیت نامطلوب مدیریت پسماندهای ساختمانی در شهر ارومیه بیان کرد: بر اساس قانون ، شهرداری ارومیه به عنوان مدیریت اجرایی پسماندها در داخل محدوده و حریم شهر موظف به مدیریت اصولی انواع پسماندها از جمله نخاله های ساختمانی است و بایستی بر اساس تکالیف قانونی خود این مهم را پیگیری و اجرایی نماید.

او با اشاره به وظیفه نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست در این باره گفت: پیگیری اجرای سریع مصوبات کارگروه مدیریت پسماند استان در این زمینه و همچنین رعایت حریم قانونی رودخانه شهرچای از سوی سازمان آب منطقه ای استان از تصمیمات مورد تاکید این بازدید بود که مقرر شد طی ماه جاری این موضوع عملیاتی گشته و بستر رودخانه شهرچای پاکسازی و آزاد سازی گردد.

شهند در پایان گفت: بر اساس این بازدید مقرر شد شرکت آب منطقه ای نسبت به آزادسازی حریم رودخانه و شهرداری ارومیه نیز نسبت به جمع آوری نخاله های ساختمانی و انتقال آن به مراکز مجاز دفن پسماندهای عمرانی اقدام فوری بعمل آورند.

پیشتر نیز مرتضی بهرام عضو شورای شهر ارومیه گفته بود: نخاله های ساختمانی در آینده نزدیک شهر ارومیه را دچار مشکل خواهد کرد و لذا این موضوع حساس نیاز به برنامه ریزی اساسی از سوی مدیریت شهری و دستگاههای اجرایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست