اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: تالاب بین المللی «کانی‌برازان» این شهرستان با احیا شدن بخش هایی از آن، اکنون میزبان بیش از۵ هزار قطعه پرنده آبزی و کنارآبزی مهاجر شده است.

فاروق سخنور به خبرنگار کردپرس افزود: این پرندگان مهاجر که شامل فلامینگو، چنگر، اردک بلوطی، اردک سرسفید، حواصیل خاکستری، پرستوی دریایی، اردک مرمری، باکلان کوچک، پلیکان سفید، چوب پا، کشم بزرگ و عروس غاز هستند که در مناطق شمالی تر جوجه آوری کرده و اکنون به تالاب کانی برازان بازگشته اند.

او با اشاره به مشاهده چندین گونه کمیاب در بین این پرندگان مهاجر گفت: گونه های کمیابی نظیر کفچه‌نوک، خروس سینه سیاه و پلیکان نیز امسال وجود دارند که پس از سال ها در این تالاب مشاهده شده اند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد افزود: تعدادی از این پرندگان مهاجر پس از استراحت و تغذیه، این تالاب را ترک و به مناطق جنوبی تر مهاجرت می کنند و برخی نیز تمام طول زمستان را در این تالاب سپری می کنند.

او در خصوص شرایط کنونی تالاب بین المللی کانی‌برازان بیان کرد: با رهاسازی پنج میلیون مترمکعب آب از سد مهاباد به سمت این تالاب و بارش های پاییزی بخشی از زهکش‌ها و چشمه‌های اطراف این تالاب نیز احیا شده و هم اکنون وضعیت آبی تالاب رو به بهبودی است.

تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» مهاباد با وسعتی افزون بر ۹۱۰ هکتار یکی از مهمترین تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و با ارزش‌ترین زیستگاه‌های انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست