اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی همه تالاب های دائمی آذربایجان غربی به ویژه تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه در وضعیت مطلوبی قرار دارند و سالانه ۱۶۸ میلیون متر مکعب آب وارد تالاب های آذربایجان غربی می شوند.

سعید شهند در گفت و گوی خبری در حاشیه چهاردهمین نشست دوره ای دبیرخانه های مدیریت زیست بومی تالاب های کشور درارومیه  با بیان اینکه آذربایجان غربی، استانی تالابی است، گفت: وجود ۴۰ تالاب فصلی و دائمی ثبت شده در این استان ، موقعیت ویژه و متمایزی را برای آن در میان سایر استان های کشور ایجاد کرده است.

او با اشاره به وجود یک میلیون هکتار اراضی زراعی و باغی در استان افزود: عمده فعالیت های تولیدی و اقتصادی در آذربایجان غربی در زمینه کشاورزی و دامپروری است  و این امر مقوله حفاظت از محیط زیست را با چالش های متفاوتی در این حوزه مواجه کرده است.

شهند تصریح کرد : در نتیجه پیگیری های شبانه روزی اداره کل حفاظت محیط زیست استان و همکاری خوب سازمان آب منطقه ای استان ، همه تالاب های دائمی آذربایجان غربی به ویژه تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه در وضعیت مطلوبی قرار دارند و روند آبگیری و افزایش میزان آب در آنها همچنان ادامه دارد و سالانه ۱۶۸ میلیون متر مکعب آب وارد تالاب های آذربایجان غربی می شوند.

او افزود: ۶ تالاب بین المللی عضو کنوانسیون رامسر در قالب ۴ سایت در آذربایجان غربی وجود دارد که طی هماهنگی با دفتر حفاظت از تالاب های ایران، اقدامات لازم جهت ثبت ۲ تالاب شیبلو و بورالان در شمال استان در سایت کنوانسیون رامسر نیز انجام شده است و با تحقق این امر ، تعداد تالاب های بین المللی استان به عدد ۸ خواهد رسید. 

شهند بیان کرد: در سال جاری اعتبارات مربوط به حفظ و احیای تالاب های استان رشد ۱۰۰ درصدی داشته است و تلاش می کنیم با همکاری دستگاه های مرتبط و جوامع محلی ، شاهد بهبود هر چه بیشتر وضعیت زیست بوم های تالابی استان باشیم.

گفتنی است؛ چهاردهمین نشست دوره ای دبیرخانه های مدیریت زیست بومی تالاب های کشور به میزبانی استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه با حضور ۴۰ نماینده از ۱۹ استان تالابی کشور در سالن همایش های هتل بین المللی پارک ارومیه طی روز های ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست