اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : وزیر آموزش و پرورش گفت: جایگزینی برای آموزش حضوری دانش آموزان وجود ندارد که بتواند انتظارات سیستم آموزشی را به نحوه مطلوب پوشش دهد و ما نیز با همه توان در راستای کاهش مخاطرات ناشی از آموزش غیرحضوری در ایام کرونا تلاش می‌کنیم.

محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، افزود: مخاطرات ناشی از آموزش در ایام کرونا نگران کننده بود که برای حل این مشکل، مدرسه تلویزیونی ایران با سرعت عملیاتی شد و یک هفته بعد از تعطیلی مدارس شروع به کار کرده و به سرعت توسعه یافت.

وی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش برای داشتن محیطی امن، شبکه شاد را تدوین کرد که از دستاورهای آن متصل کردن شبکه عظیم بزرگترین دستگاه آموزشی کشور و کاربران ان به یکدیگر برای تداوم آموزش است.

وزیر آموزش پرورش ادامه داد: هم اکنون شبکه شاد محیط امن و سالم است و افراد با هویت های معلوم در این شبکه فعال هستند؛ تمام دروس و فعالیت های اخلاقی و قرآنی نیز در این شبکه پیش بینی شده است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه شبکه شاد ۷۰ درصد نیازهای آموزش و پرورش را برآورده می‌کند، افزود: بسیار نگران بودیم که دوری از مدرسه موجب ترک تحصیل افراد شود و به مدیران مدرسه دستور پیگیری دادیم تا با خانواده ها ارتباط داشته باشند.

وی ادامه داد: برای بررسی میزان ترک تحصیل، پنج درصد از جمعیت دانش آموزان را ارزیابی کردیم و در این بررسی سه دهم درصد دانش آموزان در شبکه حضور نداشتند که آن را مورد پیگیری قرار دادیم.

وی با بیان اینکه کار مدرسه فقط آموزشی نیست و اجتماعی شدن است، گفت: یک اقدام دیگر در زمینه بررسی وضعیت جسمانی بچه ها انجام و توده بدنی ۱۳ میلیون و ۱۳ هزار دانش آموز ارزیابی شد که ۳۰ درصد در این بررسی چاق بوده یا اضافه وزن داشتند و یا خیلی لاغر بودند که برای بهبود آنان هدف گذاری شد.

وی بیان کرد: اواخر اسفند ۱۳۹۹ دوباره شاخص های ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دانش آموز اندازه گرفته شد که طبق گزارشات و به طور متوسط بهبود یافته بودند.

وزیر آموزش و پرورش در نخستین برنامه سفر خود به آذربایجان‌غربی با حضور در گلزار شهدای ارومیه به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت این شهرستان ادای احترام کرد.

به گزارش ایرنا، محسن حاجی میرزایی بعد از قرائت فاتحه بر مزار شهدای ارومیه با عطرافشانی و نثار گل با اهداف بلند شهدا تجدید میثاق کرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با حضور در موزه دفاع مقدس ارومیه، با رشادت های رزمندگان اهل آذربایجان غربی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی آشنا شد و در جریان اقدامات انجام شده در راستای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش بامداد روز پنجشنبه با استقبال استاندار و جمعی از مسوولان آذربایجان غربی از طریق فرودگاه بین المللی ارومیه وارد این استان شد.

دیدار با امام جمعه برنامه بعدی وزیر آموزش و پرورش در ارومیه است، گفت و گو بامعلمان و دانش آموزان آذربایجان غربی در بستر شبکه شاد نیز در طی این سفر انجام می شود.

در برنامه سفر وزیر آموزش و پرورش به آذربایجان غربی شرکت در شورای آموزش و پرورش و حضور در شورای معاونان و افتتاح چندین مدرسه از جمله مدرسه ۱۲ کلاسه شهید افخمی نیا در ارومیه و کلنگ زنی چند طرح آموزشی وجود دارد.

طی سفر حاجی میرزایی به استان در روز پنجشنبه فیلم برداری سریال ۱۳ قسمتی با موضوع آموزش و پرورش و آموزشهای فنی و حرفه ای و کاردانش آغاز می شود.

آذربایجان غربی دارای ۶۲۵ هزار دانش آموز است که در بیش از پنج هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند این استان دارای ۲۵ هزار کلاس درس است که برای رسیدن به میانگین کشوری به بیش از پنج هزار کلاس درس دیگر نیاز دارد.

۳۷ هزار فرهنگی در این استان مسوولیت تعلیم وتربیت دانش آموز ان رابر عهده دارند؛ اغلب مدارس آن که بیش از  ۶۰ درصد را شامل می شود در مناطق روستایی واقع شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست