اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون جاری  ۳۹۰ میلیارد تومان در آمد استان وصول شده است.

داوود غفارپور در نشست هم اندیشی ذیحسابان و مدیران مالی دستگاه‌های اجرایی استان افزود: آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که دوهزار و ۷۲۰ میلیارد بود ۴۳ درصد رشد داشته و تاکنون نیز شش هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال از سهمیه هشت هزار و ۹۰ میلیارد ریالی اسناد خزانه جذب شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری درآمد استان در بخش درآمدهای مصوب بخش عمومی  ۱۴ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال گذشته ۲۹ درصد در این بخش افزایش یافته است که از این مقدار ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال مربوط به سهم درآمدهای مالیاتی با حدود ۳۵ درصد افزایش است.

غفارپور با بیان اینکه از این میزان ۷۸.۸ درصد اسناد خزانه جذب شده است و دستگاه‌های اجرایی برای جذب باقی اسناد همکاری ویژه‌ای داشته باشند افزود: در حال حاضر ۲۸ هزار میلیارد ریال مطالبات معوق در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۱۴ هزار میلیارد ریال آن متعلق به کارت‌های بازرگانی و رسیدگی به مسئله کارت‌های بازرگانی با حمایت قوه قضائیه و سازمان‌های مربوطه در حال پیگیری و انجام است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی در رابطه با جذب مالیات استان طی سالجاری نیز گفت: جذب مالیات طی چهار ماهه نخست امسال ۳۵ درصد رشد دارد و تا به امروز سه هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال مالیات جذب شده که بیشترین بخش با ۴۴ درصد مربوط به مالیات بر ارزش افزوده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر دستگاه‌های اجرایی توان جذب اسناد خزانه را ندارند در اسرع وقت اعلام کنند تا تصمیمات لازم در این خصوص گرفته شود ادامه داد: آذربایجان‌غربی طی سال‌های گذشته در جذب اسناد خزانه عملکرد مطلوبی داشته باید طی سال جاری نیز دستگاه‌های اجرایی عملکرد مناسبی در این زمینه داشته باشند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: وصول مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی در صدر برنامه‌های این نهاد قرار دارد و در سال جاری باید ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال وصول مطالبات داشته باشیم که این رقم در سال گذشته ۱۰ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست