اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: میزان مالیات دریافتی در آذربایجان غربی حدود یک دهم بودجه استانی را تامین می کند و سهم آن در تولید ناخالص ملی استان تنها ۲.۲ درصد است در حالی که این رقم در کشور به ۶ درصد می رسد.

حسن کوماسی روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی افزود: با اشاره به اینکه با وجود شیوع کرونا و اثرگذاری آن بر بازار، اظهارنامه های مالیاتی در استان نسبت به سال گذشته افزایش یافته، گفت: امسال ۱۳۰ هزار اظهارنامه در استان دریافت شده که در مرحله رسیدگی قرار دارد.

او اضافه کرد: این میزان ۱۶ درصد بیشتر از اظهارنامه های دریافتی طی سال گذشته در آذربایجان غربی است. همچنین با وجود کاهش پنج درصدی نرخ مالیات به علت شرایط کرونایی، میزان مالیات اظهاری توسط مودیان طی سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد بیشتر شده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی ادامه داد: از کل اظهارنامه های ارایه شده طی سال‌جاری، ۶۷ درصد، قطعی بودن مالیات خود را پذیرفته اند که البته رقم اظهارنامه های مالیاتی قطعی طی سال جاری پس از بررسی ها به بیش از ۹۰ درصد خواهد رسید.

کوماسی بیان کرد: سال گذشته نیز ۱۱۲ هزار اظهارنامه مالیاتی در آذربایجان غربی ارایه شده بود که از این میزان ۹۵ هزار اظهارنامه شامل ۸۵ درصد کل آنها، قطعی بوده و نیازی به پیگیری نداشت.

او با اشاره به وصول ۱۶ هزار میلیارد ریال مالیات طی سال گذشته در آذربایجان غربی، گفت: این میزان ۱۲۰ درصد مالیات پیش بینی شده بود و ۳۸ درصد نیز نسبت به سال پیش از آن، افزایش داشت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال نیز ۸۰ درصد پیش بینی درآمد مالیاتی در آذربایجان غربی محقق شده، افزود: میزان مالیات دریافتی در این مدت، ۵۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است که افزایش قابل توجهی به شمار می رود.

کوماسی اظهار کرد: در صدد هستیم تا آبان امسال میزان مالیات وصولی نسبت به پیش بینی را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

او همچنین از دریافت ۲ هزار میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده طی سال جاری خبر داد و بیان کرد: این عوارض دریافتی، به ۴۶ شهرداری و بیش از ۲ هزار دهیاری در استان اختصاص یافته و هر کدام به سهم خود، از آن بهره مند شده اند.

 کوماسی ادامه داد: البته میزان مالیاتی دریافتی در آذربایجان غربی حدود یک دهم بودجه استانی را تامین می کند و سهم آن در تولید ناخالص ملی استان تنها ۲.۲ درصد است در حالی که این رقم در کشور به ۶ درصد می رسد.

کوماسی بابیان اینکه سال گذشته ۱۶۶ کارت بازرگانی باطل شد، گفت: ۱۵٠٠ میلیارد تومان معوقات مالیاتی کارتهای بازرگانی استان است.

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به امکان سو استفاده افراد سودجو از مزایای کارت‌های پیله وری در مناطق مرزی استان اظهار کرد: جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی افراد سود جو از مزایای کارت‌های پیله وری از جمله خرید این کارت‌ها برای واردات بدون پرداخت مالیات و عوارض گمرکی، در دستور کار قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست