اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: وضعیت تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه شکننده است و در تلاش هستیم حداقل نیاز آبی آنها تامین شود.

سعید شهند در بازدید از تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه با اشاره به عوامل اصلی کاهش شدید آب تالاب‌ها، اظهار کرد: خشکسالی شدید و کاهش شدید بارندگی در ماه‌های اخیر و همچنین خشک شدن رودخانه گدار که از منابع اصلی تأمین کننده آب تالاب‌های شهرستان نقده به شمار می‌رود، از مهمترین عوامل ایجاد تنش و شکنندگی در این تالاب‌هاست.

وی با درخواست از شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی برای تأمین نیاز حداقلی تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه، بیان کرد: طی ۲ ماه آتی، این تالاب‌ها میزبان پرندگان مهاجر وحشی خواهند بود که وجود حداقلی آب در آنان ضروری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به پایش مستمر و مشترک زیستگاه‌های آبی و تالابی آذربایجان‌غربی با همکاری اداره کل دامپزشکی استان در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: تا این لحظه هیچ موردی از تلفات یا رفتار غیر عادی بین جمعیت پرندگان مهاجر وحشی استان مشاهده و گزارش نشده است.

دریاچه ارومیه یک حوضه آبی بسته است که کاهش بارندگی‌ها و تبخیر بالای آب در فصل گرما در کنار مصرف بی رویه آب در حوزه کشاورزی سبب می‌شوذ تا تراز آن کاهش قابل توجهی یابد.

چندین تالاب در حاشیه این دریاچه و در شهرستان‌های مختلف شمال و جنوب استان وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست