اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تعداد مراجعین به مراکز ۱۶ ساعته در هفته های گذشته افزایش یافته است.

دکتر جواد آقازاده  بابیان اینکه تعداد بیماران بستری در بیمارستان های استان روند کاهشی دارند اما این روند کاهشی چشمگیر نیست، افزود: چهار تا پنج هفته در استان که موج پنجم آغاز شده بود بالای ۲٠٠٠ بیمار در بیمارستان های استان بستری بودند و کادر بهداشت و درمان روزهای سختی را پشت سر گذاشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان ۱۱۹۰ نفر در بخشهای کرونایی بستری هستند،  گفت: مبتلایان به کرونا در استان به ۳۰۰ هزار و ۹۳۴ نفر رسیده است.

آقازاده ادامه داد: وضعیت استان بسیار شکننده است، خوش بین نباشیم و اگر رعایت نکنیم ممکن است شاهد موج ششم باشیم.در نوع دلتا بیشترین علت گرفتاری تجمعات خانوادگی بود.

اقازاده تصریح کرد: این تفکر که هرکسی واکسن می زند به بیماری مبتلا نمی شود اشتباه است. زیرا افرادی که واکسن می زنند نیز ممکن است به بیماری مبتلا شوند اما از شدت بیماری کاسته می شود و یا در بیمارستان بستری نمی شود و اگر در مواردی نیز بستری شد، شرایطش وخیم نمی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان یادآور شد: در موج سوم در یک روز ۶۰ نفر فوت می شدند که آمار وحشتناکی بود ولی در موج پنجم علی رغم اینکه قدرت و شدت بیماری زیاد بود به دلیل واکسیناسیون فوتی نسبت به موج سوم پایین بود.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون در استان گفت:  در حال حاضر ۳ میلیون و ۲۰۱ هزار نفر در استان واکسینه شدند.

آقازاده تاکید کرد: دوز سوم واکسن را به کادر بهداشت و درمان تزریق می کنیم و پس از آن نوبت سالمندان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست