اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  استاندار آذربایجان غربی گفت: تدوین سند جامع مبتنی بر ظرفیت ها و مختصات منطقه ای، راه حل مشکلات این بخش در استان است.

محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات حوزه کشاورزی آذربایجان غربی که با حضور ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی درارومیه برگزار شد، افزود: مهمترین درخواست ما، تدوین این سند جامع کشاورزی است که موجب می شود تا از روزمرگی فعلی بیرون بیاییم.

وی اضافه کرد: سهم آذربایجان غربی از تولیدات بخش کشاورزی کشور را ۴.۸ درصد اعلام کرد و ادامه داد: ارزش اقلام تولیدی این بخش به ۳۱۰ هزار میلیارد ریال می رسد.

او با اشاره به مشکلات خشک شدن دریاچه ارومیه بیان کرد: بیشترین سیاست های محدود سازی در این استان  اجرا می شود در حالی که سایر استان ها هم سهیم هستند اما تاوانش را ما می دهیم و نیاز به انعطاف بیشتری داریم.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از آفت ها در بخش گلخانه ای استفاده از یک نقشه راه برای کل کشور است، ادامه داد: با همه توانمندی‌ها در استان متاسفانه ۵۸ هکتار  گلخانه داریم که بسیار ناچیز است و در نظر داریم تا پایان دولت، این رقم را به سه هزار هکتار برسانیم.

معتمدیان با بیان اینکه در بخش آبخیزداری و آبخوان داری وضعیت مناسبی نداریم و باید اعتبارات ویژه ای به استان اختصاص یابد، گفت: تغییر الگوی کشت به سمت محصولات کم آب بر برنامه اصلی در استان است که  نیاز به توجه بهتر و بیشتر دولت داریم.

وی با قدردانی از خرید تضمینی ۴۲ هزار تن سیب صنعتی با ارزش بیش از ۶۰ میلیارد تومان افزود: ۲۸۰ هزار تن سیب در سردخانه ها  وجود دارد که ۱۵۰ هزار تن آن صادراتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست