اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : تقاطع غیرهمسطح آذربایجان با گذشت ۶ سال هر بار شاهد افتتاح یک فاز است و اینبار مسیر B3 که قرار بود تا پایان سال ۹۸ افتتاح شود، به گفته شهردار ارومیه در عید فطر افتتاح خواهد شد.

پروژه جنجالی تقاطع غیرهمسطح آذربایجان در ارومیه تاکنون بارها وعده و وعید افتتاح را به خود اختصاص داده پروژه ایی که چهار فاز دارد و هر فاز آن داستانی طولانی از وعده های دور و دراز ناکامی در افتتاح.

اکنون مراحل اجرایی فاز سوم این پروژه رو به اتمام است و شهردار ارومیه عنوان کرده است که تا چند روز دیگر این فاز به بهره برداری می رسد اما در روز عید فطر افتتاح می شود.

این پروژه که از آن با نام بزرگ‌ترین پروژه عمران شهری آذربایجان غربی هم یاد می شود، با چهار تراز حرکتی، ترافیک جنوب شهر و خروجی آن را ساماندهی می کند، ۶ سال پیش کلنگ زنی شد و قرار بود۱۲ ماهه، یعنی مهر ماه  سال ۹۴ افتتاح شود اما در تمام این سال ها بهانه کمبود اعتبار سبب افتتاح فاز تا فاز شد و هنوز هم این پروژه به اتمام نرسیده است.

اینبار هم شهرداری ارومیه در نظر دارد فاز سوم را با آسفالت مسیر، تا سه روز آینده جهت تردد شهروندان بازگشایی و مراسم افتتاحیه آن را به عید فطر واگذار کند.  اما باید گفت؛ پروژه ایی که افتتاح آن ۵ سال به تاخیر افتاده است و بخش هایی از آن بازگشایی هم شده است، دیگر چه نیازی به مراسم های جداگانه برای هر بار افتتاح یک فاز دارد!

پل B3 روگذر دسترسی غیرهمسطح بزرگراه والفجر به جاده مهاباد در تراز ارتفاعی مثبت دو قرار دارد و قرار بود تا پایان سال ۹۸ به اتمام برسد اما جنجال شائبه تبلیغاتی بودن این افتتاح در آستانه انتخابات گویا تکمیل وافتتاح پروژه را به سال جدید کشاند.

به گفته رییس شورای شهر ارمیه هزینه کلی پروژه تقاطع با لحاظ آزادسازی املاک انجام شده بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

مجموعه پل‌ های غیرهمسطح آذربایجان در چهار سطح یا تراز ارتفاعی اجرایی از ۷ پل تشکیل شده است، که پل B1 روگذر دسترسی غیرهمسطح کمربندی خاتم الانبیاء به بلوار ساوالان در تراز ارتفاعی مثبت یک و پل B2 روگذر دسترسی غیرهمسطح جاده مهاباد به بزرگراه والفجر در تراز ارتفاعی مثبت دو است.

در کنار این پروژه شهردار ارومیه از تلاشها برای اتمام فاز اول کمربندی دوم ارومیه به طول ۷ کیلومتر تا پایان سال را نیز وعده داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست