اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تکمیل و بهره برداری از تالار مرکزی ارومیه در اولویت این وزارتخانه است، گفت: برای بهره برداری از این تالار بودجه مورد نیاز در سال ١٣٩٨ شمسی اختصاص می یابد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید علی حسینی  پنجشنبه در جریان بازدید از تالار مرکزی ارومیه با اشاره به اینکه تکمیل و بهره برداری از تالار مرکزی ارومیه در اولویت این وزارتخانه است افزود: برای بهره برداری از این تالار بودجه مورد نیاز در سال ١٣٩٨ شمسی اختصاص می یابد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بودجه سال ١٣٩٧ برای هر بخش به صورت مشخص تخصیص یافته است نمی توان از بودجه سال جاری برای تجهیز تالار مرکزی ارومیه استفاده کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این بازدید گفت: تالار مرکزی ارومیه ٧۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون برای بهره برداری از آن ۴٠٠ میلیارد ریال هزینه شده است.

حجت الاسلام ناصر خدایاری اضافه کرد: ٢۵٠ میلیارد ریال برای بهره برداری از این تالار نیاز است تا دهه فجر سال آینده شاهد افتتاح آن باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: سالن همایش این تالار سه طبقه، یکهزار و ٢٠٠ نفر گنجایش دارد و با صفحه اصلی متحرک با استفاده از جک های هیدرولیکی قابلیت نمایش چندین صحنه را داراست.

وی بیان کرد: سالن موسیقی تالار نیز ۶٠٠ نفر ظرفیت دارد و کاربری های مختلفی از جمله نمایشنامه خوانی، سالن های گالری، اجرای نمایش و برگزاری کارگاه های آموزشی برای آن در نظر گرفته شده است.

 حجت الاسلام خدایاری اضافه کرد: تالار مرکزی ارومیه جزو هشت تالار بزرگ کشور محسوب می شود و ساختمان آن در زمین به مساحت ١٢ هزار مترمربع و با ١٨ هزار مترمربع زیربنا احداث شده است.

وی یادآور شد: این تالار دارای ٢ سالن برای نمایش و موسیقی، بخش پلاتو و سالن بلک باکس، نگارخانه، پارکینگ و بخش های مختلف است؛ سالن موسیقی این تالار ۴٣٠ نفر ظرفیت دارد و بزرگترین سالن آن نیز با ظرفیت یکهزار و ٢٠٠ نفر احداث شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست