اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: عمر مدارس خشت و گلی استان به پایان می رسد.

آیدین رحمانی در گفت و گو با ایسنا افزود: ۶ مدرسه خشت و گلی با ۱۲ کلاس درس در استان وجود داشت که سال گذشته تخریب و نوسازی شده و مهرماه سال جاری جشن برچیده شدن مدارس خشت و گلی استان برگزار خواهد شد.

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی در استان برای هر دانش آموز ۴٫۰۵ سانتی متر است و با میانگین کشوری که ۵٫۱۸ است فاصله داریم تصریح کرد: در حال حاضر ۵هزار و ۶۵۰ مدرسه در استان فعال است.

وی  با اشاره به اینکه ۲۵۶ مدرسه کانکسی با ۴۷۷ کلاس درس در استان وجود دارد خاطر نشان کرد: در سفر سال گذشته رئیس ‎ جمهوری به استان ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای برچیدن مدارس کانکسی مصوب شد و در سال تحصیلی جدید تعدادی از این مدارس آماده تحویل خواهد بود.

رحمانی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای ارتقا سرانه فضای آموزشی استان ۴۰۰مدرسه با هزار و ۸۹۱ کلاس درس در استان در حال ساخت است یاد آور شد:  برای سال تحصیلی ۹۸_۹۹ تعداد  ۶۰۰کلاس درس با اعتبار بالغ بر ۲۷۰میلیارد تومان از محل صندوق ملی و استانی افتتاح خواهد شد که امید است گام مهمی در جهت بالا بردن میانگین فضای آموزشی استان باشد.

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی اظهار کرد: در حال حاضر رتبه استان از نظر میزان فضای آموزشی بسیار پایین است و در تلاش هستیم با تکمیل و اتمام پروژه ها این رتبه را بهبود بخشیم.

وی به نبود فضای آموزشی در مناطق مسکن مهر گلشهر و گلمان ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی و همکاری های انجام شده با اداره راه و شهر سازی در تامین زمین  و نیاز سنجی توسط آموزش  و پرورش استان  پروژه هایی برای این مناطق در دست اقدام است که در صورت تخصیص اعتبار این پروژه های آموزشی با نظارت  سازمان نوسازی  مدارس عملیاتی خواهند شد.

رحمانی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۴۶میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و نوسازی فضاهای آموزشی آذربایجان غربی اختصاص یافت که ۷۵درصد از آن تاکنون تحقق یافته است افزود:اداره کل نوسازی علاوه بر اینکه در بخش نوسازی و تجهیز مدارس و فضاهای آموزشی استان فعالیت دارد در حوزه ورزش نیز ۳ استخر و ۱۱ سالن ورزشی  برای دانش آموزان استان در دست ساخت دارد که تا ۲ سال آینده افتتاح خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست