اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران در هشتمین دیدار خود در لیگ ملت ها پس از سه ساعت نفس گیر در ماراتن غدیر ارومیه، لهستان را ۳ بر ۲ شکست داد تا به صدر جدول برگردد.

دیدار تیم‌های ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران با لهستان در قالب هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال از ساعت ۱۸:۳۰ در ارومیه آغاز شد و پس از سه ساعت تلاش ۲ تیم و رد و بدل شدن ۱۹۹ امتیاز و همچنین درخواست ۱۱ مورد ویدئو چک از سوی مربیان ۲ تیم با نتیجه سه بر ۲ به سود ایران تمام شد تا ارومیه بازهم نماد پیروزی سروقامتان ایران باشد.

در این دیدار ست‌های اول، چهارم و پنجم با برتری ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۷ و ۱۵ بر ۸ ایران همراه بود و لهستان نیز ست‌های دوم و سوم را با نتایج ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۸ به سود به پایان رساند.

امیر غفور از جمهوری اسلامی ایران با ۲۸ امتیاز در صدر امتیازآورهای این دیدار قرار گرفت و لوکاژ کاژمارک از لهستان با ۲۲ امتیاز، میلاد عبادی پور و پوریا فیاضی از ایران نیز با ۱۵ و ۱۴ امتیاز به ترتیب سوم و چهارمین بازیکن امتیازآور دیدار شدند.

همچنین در این بازی نفس گیر سیدمحمد موسوی، علی شفیعی و سعید معروف به ترتیب ۱۳، هشت و سه امتیاز به دست آوردند.

تیم ملی ایران در این دیدار ۷۴ امتیاز از حمله، هفت امتیاز از دفاع و تنها ۲ امتیاز از سرویس کسب کرد در حالی که لهستانی‌ها ۶۰ امتیاز از حمله، هفت امتیاز از دفاع و سه امتیاز از سرویس به دست آوردند.

نکته بارز این دیدار خطاهای کم لهستانی‌ها به ویژه در سرویس بود به طوری که کمتر از انگشتان ۲ دست از این طریق به ایران امتیاز دادند.

ست اول؛ بازگشت ایران با استفاده از تمام طول دور پس از استراحت فنی دوم

ست نخست دیدار تیم‌های والیبال ایران با لهستان با برتری تیم میهمان آغاز شد و این برتری تا استراحت فنی دوم / امتیاز ۱۶/ ادامه داشت؛ پس از استراحت ۲ تیم، ایران با توپ پر وارد زمین شد و بازی را به نفع میزبان تغییر داد.

استفاده از تمام طول تور از جمله منطقه ۴، منطقه ۲، فضای اسبک های سرعتی، پشت خط، اسبک های موسوم به پایپ مهمترین عامل پیروزی ایران در این ست بود.

ایرانی‌ها در این ست بیشترین امتیاز را از خطای حریف، اسبک های قدرتی و روی آوردن به سرعت کسب کردند؛ لهستانی‌ها هم از خطای بازیکنان ایرانی بیشترین استفاده را داشتند ولی نتوانستند در این ست پیروز شوند.

ست دوم؛ بازگشت ایران میسر نشد

تیم ملی لهستان که ست نخست را با وجود پیش بودن در بیشتر زمان‌های بازی واگذار کرده بود در ست دوم اجازه بازگشت به ایران نداد.

در این ست، لهستان از ابتدا بازی را در دست گرفت و حتی در امتیازهای آغازین، ۶ امتیاز پشت سرهم کسب کرد.

هرچند ایران در مقاطعی فاصله را با لهستانی‌ها به حداقل رساند ولی این تیم میهمان بود که با اتکا به پاس‌های سرعتی و توپ‌های نخستی که به خوبی به پاسور می‌رسید، توانست با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ پیروز میدان باشد.

ایرانی‌ها در این ست، بیشترین امتیاز را با استفاده از اسبک های منطقه ۴ و سرعتی زن‌های خود کسب کردند و لهستان نیز وضعیت مشابهی داشت.

ست سوم؛ تداوم نگرانی تماشاگران با باخت سنگین در ست سرنوشت ساز

در این ست نیز که همه تماشاگران به امید بازگشت ایران به بازی، آن را تماشا می‌کردند، باز هم لهستان امتیازهای اولیه را به خوبی دشت کرد و در وقت‌های استراحت فنی اول و دوم، پیروز به سمت مربیان رفت.

پس از آن نیز تلاش ایران برای بازگشت به بازی نظیر ست اول ثمر نداد و لهستانی‌ها تفاضل امتیازی را بیشتر و بیشتر کردند تا این ست نیز به نفع تیم میهمان پایان یابد و نگرانی ایرانی‌ها از باخت افزون شود.

در این ست ۱۱ امتیاز از اسبک های منطقه‌ای و پنج امتیاز از دفاع سرسخت به نفع لهستان رقم خورد در حالی که ایرانی‌ها، کم فروغ ترین ست خود را به نمایش گذاشتند و علاوه بر استفاده کمتر از مناطق ۴ و ۲، در دفاع نیز ضعف بسیاری از خود نشان دادند.

تعویض‌های کولاکوویچ در این ست جواب نداد و با وجود تغییر در دریافت کننده ها، سرویس‌های لهستانی‌ها به خوبی به معروف نرسید و همین امر، دست او را برای استفاده از تمام طول تور و تمام مساحت زمین بست.

ست چهارم؛ ایران به پیروزی روی خوش نشان داد

تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی که از ۲ ست قبلی زخم خورده بود در ست چهارم با تمرکز بیشتر بازیکنان وارد زمین شد و با وجود نزدیکی امتیازها تا وقت استراحت فنی اول، در ادامه بازی‌ها تفاضل امتیازها را تا هفت امتیاز افزایش داد تا خیال تماشاگران خونگرم ارومیه‌ای در سالن و ایرانی‌ها در پای تلویزیون از کشیده شدن بازی به ست پنجم راحت شود.

هرچند شیطنت‌های هاینن / سرمربی کارکشته لهستان / برای جلوگیری از شادمانی ایرانی‌ها از برد در این ست وقفه‌ای بین تماشاگران و بازیکنان ایجاد کرد ولی ایران فاصله را آنقدر افزایش داد که خیال همه از پنج سته شدن این دیدار راحت شد.

در این ست ایران بر خلاف ست سوم در آبشارهای سرعتی، دفاع روی تور، استفاده از عرض تور در مناطق ۴ و ۲ و همچنین استفاده از توپ‌های پشت خط بسیار خوب ظاهر شد و بیشترین امتیازها را کسب کرد.

نکته مهم این ست، کاهش قابل توجه اشتباه بازیکنان لهستان بود به طوری که کمتر از پنج اشتباه در این ست از آنان ثبت شد؛ البته لهستانی‌ها در این ست فروغ آن‌چنانی نداشتند و با فاصله هشت امتیازی به ایران باختند تا بازی به ست پنجم بکشد.

ست پنجم؛ خیال راحت ایران از پیروزی با حمایت تماشاگران ارومیه‌ای

ست پنجم در حالی آغاز شد که ایران رفته رفته فاصله خود را با لهستان افزایش داد؛ در این ست تماشاگران با هیاهوی بسیار، موجب دستپاچگی بازیکنان لهستان شدند و سوت‌های ممتد آنان در کنار جوانی بازیکنان لهستانی از عوامل مهم پیروزی ایران در این ست بود؛ ایرانی‌ها در این ست تنها یک اشتباه داشتند در حالی که چهار امتیاز از اشتباه تیم لهستان کسب کردند.

جمهوری اسلامی که صدرنشین لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ پس از هشت هفته است، فردا / یکشنبه / به مصاف تیم ملی روسیه می‌رود و لهستان نیز با کانادا دیدار خواهد کرد.

دیدار ایران با روسیه ساعت ۱۸:۳۰ و دیدار لهستان با کانادا در ساعت ۱۵:۳۰ برگزار می‌شود.

حاشیه ها : 

ماراتن تیم والیبال ایران و لهستان که طی پنج ست نفس گیر در سالن غدیر ارومیه دنبال شد، علاوه بر شیرینی برد سروقامتان ایران مقابل عقاب های لهستانی با حاشیه هایی نیز همراه بود.

در میان حاشیه‌های کم رنگ تر از متن این دیدار، رفتارهای منحصربفرد سرمربی تیم ملی والیبال لهستان بسیار جالب بود؛ وی پس از امتیازگیری والیبالیست‌های ایران بی قراری می‌کرد و با کوبیدن پاها بر زمین و تکان دادن‌های بی حد و اندازه سر و دست‌ها این بی قراری را بروز می‌داد؛ این حرکت‌های «هینن» نیز موجب اوج گرفتن تشویق‌های والیبال دوستان حاضر در سالن می‌شد.

«هینن» پس از بازی نیز سخنان جالبی بیان کرد و با طرح این سوال که نزدیک‌ترین کافه اینجا کجاست؟ گفت: من به سعید معروف قول داده بودم که اگر ایران پیروز شود به او قهوه بدهم و حالا باید به وعده‌ام عمل کنم.

امتیازگیری پی در پی تیم ملی والیبال با تشویق‌های پرشور هواداران

از دیگر حاشیه‌های زیبای این جدال نفس گیر تأثیرگذاری تماشاگران خوش ذوق و والیبال دوست ارومیه‌ای بر امتیازگیری پی در پی تیم ملی والیبال از ست سوم به بعد بود که به صورت جدی و با قدرتی بی مثال آغاز شد و سعید معروف هم پس از بازی به تأثیرگذاری تماشاگران در این دیدار اعتراف کرد.

فریادهای «بیردنه، بیردنه / ‏‬ فقط یکی فقط یکی» و «بیر، ایکی، اوچ / ‏یک، دو، سه»، «عیبی یوخ / ‏عیب‬ ندارد» ‏‬ و همچنین سوت‌های ممتد تماشاگران در زمان صاحب توپ شدن لهستانی‌ها، جان دوباره ای به تیم ایران بخشید و با بالا بردن انگیزه آنان، زمینه برد با فاصله امتیازی زیاد در ست‌های چهارم و پنجم را برای سروقامتان ایران فراهم کرد.

پارک‌های شهری مملو از شور و هیجان هواداران والیبال در تشویق تیم ملی

محدودیت ظرفیت سالن ۶ هزار نفری غدیر نیز موجب شد تا تماشاگران به پارک‌ها و جلوی تلویزیون‌های شهری کشانده شوند و این بار خانواده‌ها در کنار هم و با نشستن بر روی چمن‌های سبز پارک‌ها باخت لهستان را در زمین آبی والیبال غدیر جشن گرفتند.

قرائت نامه عذرخواهی کوبیاک و خوشحالی مردم

قرائت نامه عذرخواهی «میخال کوبیاک» کاپیتان لهستان و فدراسیون والیبال این کشور پیش از آغاز مسابقه تیم‌های ایران و لهستان در سالن ورزشی غدیر از دیگر حاشیه‌های این بازی بود که موجب خوشحالی مردم ارومیه شد.

ممانعت عوامل از حمل شیپور به داخل سالن

البته اجازه ندادن به تماشاگران برای استفاده از شیپور در محل برگزاری دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان، موجب ناراحتی برخی هواداران شد اما این ناراحتی دوام چندانی نیاورد و بازی جذاب ایران و لهستان از یک سو و موج های مکزیکی تماشاگران از سوی دیگر این ناراحتی را به باد فراموشی سپرد.

شادی مردم

مردم ارومیه در دومین روز از هفته سوم لیگ ملت های والیبال و پس از شکار عقاب های لهستانی توسط تیم ملی والیبال ایران به خیابان ها آمدند و شادمانی خود را به نشاط روز گذشته پیوند زدند.

عاشقان والیبال در ارومیه که شاهد بازی سرسختانه تیم ملی والیبال ایران در مقابل لهستان بودند، پس از پیروزی سروقامتان بار دیگر با راه اندازی کاروان‌های شادی در نقاط مختلف شهر خوشحالی خود را به نمایش گذاشتند.

برد غرورآفرین تیم ملی والیبال ایران گویا زن و مرد و بزرگ و کوچک نمی‌شناسد و مردم ارومیه یک صدا برای ابراز خوشحالی ایران – ایران سر می‌دهند و شیپور می‌زنند.

بادکنک‌های رنگی، کلاه‌های مزین به سه رنگ پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، صورت های رنگ شده و شیپورهای بزرگ و کوچک نشانه هایی از شادمانی و قدردانی مردم ارومیه از والیبالیست‌های تیم ملی است.

ازدحام هواداران تیم ملی والیبال در نقاط مختلف شهر ترافیک زیادی ایجاد کرده است و تردد وسایل نقلیه در خیابان های منتهی به ورزشگاه غدیر به سختی انجام گرفت

به گزارش ایرنا ؛ مسیر گردشگری روستای بند ارومیه با بیشترین ازدحام مواجه است و از آنجایی که هتل محل اقامت ملی پوشان ایرانی در این مسیر قرار دارد، ماموران راهنمایی و رانندگی به دنبال روان سازی ترافیک در این مسیر بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست