اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته ۵۴۰ حادثه ناشی از کار در سراسر استان رخ داده که بیشترین حادثه از نوع حوادث ساختمانی بوده است.

به گزارش کردپرس، ابوالفضل عبادی در نشست خبری هفته کار و کارگر اظهار داشت: در راستا شعار سال توجه به نقش و جایگاه کارگران در تولید، حمایت از این قشر لازم و ضروری است.

او با اشاره به نظارت بر واحدهای تولیدی از حیث رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به سبب شیوع کرونا تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تعداد دو هزار و ۳۹۳ مرتبه بازدید از واحدها انجام شد و خوشبختانه ۷۵ درصد موارد بهداشتی و ۸۵ درصد فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده بودند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته ۵۴۰ حادثه ناشی از کار در سراسر استان رخ داده است گفت: بیشترین حادثه از نوع حوادث ساختمانی بوده که نسبت به سال ۹۸ کاهش داشته است.

عبادی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۸۸ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفت بیان کرد: در این خصوص نیز اشتغال ۱۹ هزار و ۷۴۷ نفر حفظ شد و اگر حمایت نمی‌شد این تعداد، شغل خود را از دست می‌دادند.

او افزود: در سال ۹۹ شناسایی نخبگان انجام و ۴۶۷ نفر برای انتخاب کارگر و واحد نمونه مورد شناسایی واقع شدند.

صادرات تعاونی‌ها به دلیل کرونا ۲۲ میلیون دلار کاهش یافت

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه از اسفند سال ۹۸ که کرونا شایع شد، تعدادی از واحدهای تولیدی از حیث کرونا آسیب دیدند اظهار داشت: در این رابطه نیز از کارگران حمایت شد و از ۲۵ هزار کارگری که برای بیمه ثبت نام کرده بودند، ۱۹ هزار نفر از بیمه بیکاری بهره‌مند شدند.

او با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد ۶۶ تعاونی در استان تشکیل شد گفت: برای دو هزار و ۵۸ نفر در این تعاونی‌ها نیز اشتغال ایجاد شد اما صادرات تعاونی‌ها به خاطر کرونا ۲۲ میلیون دلار کاهش یافت.

عبادی در ادامه بیان کرد: هم اکنون تعداد تعاونی‌های سطح استان ۶ هزار و ۷۷۵ مورد بوده و از این تعداد یک هزار و ۸۶۶ تعاونی فعال و سه هزار و ۶۰۱ مورد غیرفعال و یک هزار و ۳۰۸ مورد به طور کامل راکد هستند.

بیمه ٢٢٠ هزار کارگر در آذربایجان غربی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت : تعداد ١٨٠ تشکل کارگری که ٣۴ مورد آن انجمن صنفی کارگران و ۶٣ مورد نیز انجمن صنفی کارفرمایی و بقیه در سایر بخش ها در استان فعال هستند.

ابوالفضل عبادی افزود : بعد از شیوع بیماری ویروس کرونا ٢۵ هزار نفر در سامانه بیکاری ثبت نام کرده ‌بودند که ١٩ هزار نفر آن موفق به دریافت مستمری شدند.

وی تعداد آرای سازشی در شعبات هیات های تشخیص ۵١ درصد اعلام کرد و خاطرنشان ساخت : بیش از ١۴ هزار بازرسی موردی از واحدهای تحت پوشش خانواده کار و کارگری انجام گرفته است.

عبادی اذعان کرد : بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مراجع حل اختلاف تا بیستم اردیبهشت ماه تعطیل می باشند.

عبادی از پرداخت ١٨٨ میلیارد تومان تسهیلات کرونای به واحدهای ثبت نامی که عمدتا واحدهای تولیدی و صنعتی بودند در سامانه کارا خبر داد و گفت : این میزان تسهیلات باعث تثبیت حدود ٢٠ هزار شغل در سطح آذربایجان غربی شد.

وی خواستار نظارت مستمر متولیان امر به متقاضیان و دریافت کنندگان تسهیلات کرونای شد و گفت : در ابتدای اجرای طرح مبلغ ۶ میلیون تومان برای تثبیت هر شغل تعیین شده بوده که با درخواست برخی از دستگاه های متبوع مبلغ به ١۵ میلیون تومان افزایش یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی از بیمه ٢٢٠ هزار کارگر تحت پوشش تامین اجتماعی خبر داد و گفت : با توجه به کشاورزی بودن و تعطیلی واحدهای خدماتی و شیوع بیماری کرونا، استان در سال گذشته با ١٣/٣ درصد بیکاری در جایگاه ٢۴ کشوری قرار گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست