اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: عملیات اجرایی ۲۴۴ پروژه ورزشی در سال جاری در کشور به اتمام رسید که شمار زیادی از آنها در ایام دهه فجر به بهره برداری رسید.

مهین فرهادی‌زاد عصر روز پنجشنبه در حاشیه سفر یک روزه خود به آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر این امسال بیش از ۲ هزار باب خانه ورزش روستایی ویژه آقایان و بانوان نیز در روستاها تکمیل شد.

وی اضافه کرد: این درحالی است که در طول سال جاری و با شیوع ویروس کرونا در کشور شاهد محدودیت‌هایی در ورزش و اعتبارات بودیم.

او با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی ۲۵ پروژه ورزشی در دهه فجر امسال در آذربایجان غربی، این اقدام را گام مهم و قابل قبول در بخش عمرانی عنوان کرد و گفت: بدون شک با ایجاد اماکن و سالن‌های ورزشی می توان شاهد نشاط و شادابی در بین جوانان و عموم مردم باشیم.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص اجرای لیگ تندرستی در کشور نیز گفت: این طرح، مصوبه هیات دولت در سال ۹۷ بود که با محوریت ۹ برنامه ملی و با اهداف ایجاد نشاط و تندرستی در بین عموم و سنجش زنان روستایی آغاز شد.

فرهادی‌زاد ادامه داد: برگزاری این لیگ به شکل جشنواره و همایش و همچنین بصورت برنامه‌هایی در قالب برنامه‌های همگانی در استان‌ها و یا در فدراسیون‌های مختلف ورزشی با نگاه ویژه به ورزش همگانی با حمایت وزارت ورزش و جوانان در حال اجراست و با استقبال خوبی مواجه شده است.

وی افزود: نگاه وزارت ورزش در احداث پروژه‌های ورزشی، نگاه به هر ۲ قشر مردان و زنان بوده که توسعه ورزش را نیز در کشور به همراه داشته باشد البته پروژه‌هایی نیز برای قشر خاص در این بین بوده ضمن اینکه اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی برای حضور زنان به عنوان نواب رئیس نیز با نگاه ویژه به بانوان بوده که شرایط خوبی برای ورزش قهرمانی زنان ایجاد کرده است.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان درخصوص استعدادیابی در ورزش نیز گفت: اگر بخواهیم در ورزش کار اصولی انجام دهیم، باید به استعدادیابی نگاه ویژه داشته باشیم و این مهم را از آموزش و پرورش آغاز کنیم و با شناسایی و از سنین پایین بصورت هدفمند برروی آنها سرمایه‌گذاری کنیم.

با حضور معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، ۲ پروژه ورزشی شامل سالن ورزشی جوانان در شهرستان بوکان با هزار و ۲۱۲ مترمربع و با هزینه ۳۶ میلیارد ریال و سالن ورزشی شهید بیوک خلیلی شاهین‌دژ با مساحت ۸۸۷ متر مربع و هزینه ۲۹ میلیارد ریال افتتاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست