اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) و مدیرعامل صندوق امداد ولایت گفت: تاکنون سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان پرداخت شده است.

 مجید باجلان در گفتگو با خبرنگاران در ارومیه با بیان اینکه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در سال ۹۴ رونمایی شده است که بانک مرکزی نطارت دقیق بر عملکرد صندوق دارد افزود: منابع اولیه صندوق از طریق کمیته امداد و مابقی مبالغ از طریق خیرین تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است که این تسهیلات کمک حال ۶۰۰ هزار نفر بوده که ۳۳۰ هزار نفر در سال گذشته از این تسهیلات بهره مند شده اند.

باجلان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ هزار خیر در صندوق امداد ولایت کمک حال هستند اظهار داشت: تسهیلات صندوق امداد ولایت از ۵ میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان است.

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) و مدیرعامل صندوق امداد ولایت در خصوص مشکل ضامن برای پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار گفت: براساس تلاش‌هایی که می‌شود، مشکلات زنان سرپرست خانوار در تأمین ضامن رفع خواهد شد.

وی افزود: امسال ۱۶۵ میلیارد تومان از طریق صدقات فطریه جمع آوری شده است که از این میزان، آذربایجان غربی با ۱۲ میلیارد تومان، ۱۰ درصد کل مبلغ جمع آوری شده را به خود اختصاص داده است.

باجلان تصریح کرد: کمیته امداد حدود ۲۰ مأموریت اصلی دارد که شاخص ترین آن تأمین مسکن و توانمند سازی خانواده‌های نیازمند در قالب طرح‌های خودکفایی، درمان، تهیه جهیزیه، رفع سو تغذیه کودکان زیر پنج سال، ارائه خدمات فرهنگی و مشاوره‌ای است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت افزود: این مهم نیازمند دو عامل اصلی از قبیل سرمایه انسانی و نظام شفاف مالی است تا بتواند این دو عامل اصلی را قدرتمند کرده و با شفافیت پاسخگوی مراجع خاص و مردم باشند.

وی با بیان اینکه در ۳۱ دفتراستان سراسر کشور و تهران با سه شعبه، صندوق قرض الحسنه فعال است، گفت: سعی می‌کنیم در کمترین زمان ممکن عملیات اجرایی پرداخت وام به متقاضیان را بدون تشریفات پیچیده اداری به انجام برسانیم.

باجلان با بیان اینکه سال گذشته حدود هفت هزار سپرده گذار داشتیم و امسال تاکنون این رقم به ۲۰ هزار رسیده، تصریح کرد: در این ارتباط همدلی و هم افزایی می‌تواند در ارائه هر چه بیشتر خدمات به نیازمندان نقش بسزایی ایفا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست