اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: با شروع فعالیت مراکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تاکنون ۷۲۰ میلیارد ریال مطالبه گندم‌کاران استان پرداخت شده است.

اکبر کرامتی روز سه‌شنبه در جلسه شورای کشاورزی مهاباد افزود: این مبلغ بابت خرید ۱۶۱ هزار تن گندم کشاورزان آذربایجان‌غربی از ۷۰ مرکز خرید این استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه احتمال افزایش ۳۰ درصدی محصول گندم نسبت به سال گذشته به علت بارش‌های خوب وجود دارد، ادامه داد: امسال پیش بینی می‌شود ۷۰۰ هزار تن گندم در سطح آذربایجان‌غربی تولید و بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شود.

او اظهار داشت: مدت زمان پرداخت مطالبه گندم‌کاران حداکثر ۱۰ روز پس از ارسال فیش از مراکز خرید به بانک‌های عامل است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی بیان کرد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی با توجه به وضعیت موجود بازار و سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت همه ساله با هدف حمایت از کشاورزان و تولید کنندگان و جلوگیری از متضرر شدن فعالان این بخش انجام می‌شود.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: در راستای تنوع‌بخشی به اشتغال در بخش کشاورزی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و حرکت به سمت کشاورزی نوین در عرصه های تولید باید سازمان نظام مهندسی در راستای اجرای قانون افزایش بهره وری در راه اندازی مراکز غیردولتی کشاورزی ورود پیدا کند.

امین آقایی با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۷۰ نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی هستند، افزود: این سازمان با ۱۳ هدف از جمله حمایت از حقوق صنفی مهندسان، تلاش برای ایجاد اشتغال، گسترش دانش و فناورری، حفظ محیط زیست، نظارت بر حسن اجرای کار جامعه هدف، فعال است.

رییس اداره توزیع برق مهاباد هم در این جلسه اظهار داشت: اگر کشاورزان به میزان چهار ساعت در زمان اوج بار پمپ‌های آب خود را خاموش کنند، در ۲۰ ساعت باقیمانده شبانه روز از برق رایگان برخوردار می شوند.

رزگار احمدی درباره تخفیف‌هایی که برای بخش کشاورزی لحاظ شده است، بیان کرد: کشاورزان فرصت دارند از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور با امضای قرارداد با اداره های برق شهرستان خود، در طرح مدیریت مصرف برق در بخش کشاورزی همکاری داشته باشند.

آذربایجان‌غربی یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت دارد که ۷۰۰ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی اختصاص دارد که در ۳۷۵ هزار هکتار آن گندم کشت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست