اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در این جلسه بر لزوم احصا وظایف دستگاههای متولی در زمینه های ایجابی و سلبی فضای مجازی تاکید کرد و گفت: باید وحدت رویه در بین دستگاههای مختلف متولی ایجاد شده و یک جبهه متحد فرهنگی در این زمینه تشکیل شود.

حجت الاسلام قریشی افزود: تقویت مبانی دینی مطمئنا موجب اثرگذاری مباحث مربوط به سواد رسانه ای می شود و باید در فضای مجازی موضوع تقویت مبانی دینی و اخلاقی مورد نظر قرار گیرد چرا که توجه به اقامه نماز و نماز جمعه می تواند در تقویت مبانی دینی موثر واقع می شود.

وی خاطرنشان کرد: باید اقدام واحدی برای ساماندهی مباحث اخلاقی در فضای مجازی و فضای حقیقی توامان انجام شود چرا که از هم تاثیر می پذیرند.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت ایجاد کارگاههای آموزشی برای مربیان فضای مجازی با رویکرد ظرفیت سازی گفت: ارتقا سواد رسانه ای باید در ابعاد مختلف گروه های مرجع و نخبگان استان باید انجام گیرد که در این زمینه دانشگاهها و آموزش و پرورش استان مسئولیت خطیری دارد.

محمد صادق معتمدیان با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر وقوع تهاجم فرهنگی دشمنان در طول سالهای گذشته افزود: وجود ۸۰ درصدی ضریب نفوذ اینترنت در در میان مردم آذربایجان غربی لزوم تدوین و ارائه برنامه مدونی از سوی دستگاههای فرهنگی استان را می رساند.

وی ساماندهی شبکه های اجتماعی فعال در استان و هویت دار شدن این شبکه ها را از جمله اقدامات موثر در مدیریت فضای مجازی استان دانست که باید توسط اداره مل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گیرد عنوان کرد: تولید محتوا باید به صورتی انجام شود که مباحث ضد فرهنگی و ضد اخلاقی در حاشیه قرار گیرند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت فضای مجازی و لزوم مدیزیت صحیح این فضا گفت:  مدیریت فضای مجازی و استفاده از ظرفیت آن و برخورد با اخلالگران در این فضا از جمله مواردی بود که معظم له بدان تاکید می فرمایند.

ناصر عتباتی با بیان این که متاسفانه بزه کاری از فضای حقیقی به فضای مجازی منتقل شده است افزود: دشمنان این فضا را برای خود یم فرصت تبدیل کرده اند که ما هم باید در اشاعه فرهنگ اصیل اسلامی از ظرفیت این فضا استفاده کنیم که تحقق این مهم با افزایش نظارت ها و اجرای طرح های انسجام بخش عملکردی امکان پذیر است.

سردار سرتیپ دوم شهسواری فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت آسیب شناسی فضای مجازی و درک مشترک از معضلات موجود در این فضا گفت: ایجاد ناامیدی در بین مردم با استفاده از فضای مجازی و هجمه های ضد فرهنگی و امنیتی ازجمله دسیسه های دشمنان در فضلی مجازی است که حتی می توان گفت امروزه گسترده تر از فضای حقیقی نیز شده است.

سردار سرتیپ دوم جهانبخش فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه کمبود محتوای مناسب، کلاهبرداری های اینترنتی و وجود بی بند و باری و ولنگاری فرهنگی در فضای مجازی را یکی از معضلات مهم در این فضا دانست و عنوان کرد: افزایش سواد رسانه ای در بین مخاطبان فضای مجازی و بسیج ظرفیتها برای ساختارسازی و سازماندهی یگان های دفاعی در مقابله با توطئه های دشمنان از جمله موضوعات مهم در این زمینه است.

علیرضا نوروزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه از ساماندهی شبکه های خبری در استان خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست