اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: سهم استان از تسهیلات کرونا بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان است.

 آمیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه بر اساس اطلاعات احصایی ادار کار از سازمان تامین اجتماعی، یک هزار و ۲۰۳ میلیارد تومان اعتبار آذربایجان غربی از تسهیلات کرونا است، افزود: تاکنون متقاضی برای دریافت ۲۸۰ میلیارد تومان از سهمیه در سامانه کارا اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند و ۸۰ میلیارد تومان از این تسهیلات نیز پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مشمولین می‌توانند با تکمیل اطلاعات ظرف مدت یک هفته از تسهیلات بهره‌مند شوند، افزود: این تسهیلات با نرخ بهره بانکی ۱۲ درصد و تقسیط ۲۴ ماهه با سه ماه تنفس در پرداخت، ارائه می‌شود.

آمیان با بیان اینکه به ازای هر نفر خویش فرما ۶ تا ۸ میلیون تومان،بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده فعال به ازای هرنفر شاغل ۱۲ میلیون تومان و بنگاه‌هایی که به اجبار توسط دولت تعطیل شده‌اند به ازای هر شاغل ۱۶ میلیون تومان از این تسهیلات می توانند بهره مند شوند، خاطر نشان کرد: مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات تا آخر شهریور ماه سال جاری اعلام شده است.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه ارائه اطلاعات ناقص در بانک اطلاعاتی سامانه کارا و نبود مستندات کامل، عدم درخواست و تمایل برخی به علت کم بودن مدت زمان بازپرداخت تسهیلات و نبود ضمانت نامه بانکی از جمله مشکلات موجود در فرآیند پرداخت تسهیلات مذکور است.

وی با اشاره به مکاتبات استاندار اذربایجان غربی با معاون اول رییس جمهور در خصوص تمدید مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات کرونا تا مهرماه ادامه داد: پیشنهاد افزایش مدت زمان تقسیط بازپرداخت از ۲۴ ماه به ۳۶ ماه و کاهش نرخ بهره بانکی به ۸ درصد همچنین بهره مندی  تمامی رسته‌های شغلی آسیب دیده از تسهیلات از سوی استاندار به اقای جهانگیری ارائه شده است.

گفتنی است طبق دستورالعمل ۱۴ رسته و بیش از ۷۲۰  شغل شامل تسهیلات کرونا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست