اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: یک میلیون و ۷۰۰ هزار تُن چغندرقند توسط کارخانه‌های قند این استان از زارعان خریداری شد که تاکنون ۸۴ درصد بهای آن به چغندرکاران پرداخت شده است.

جعفر وحدت افزود: مجموع ارزش چغندرقندهای خریداری شده سه هزار و ۳۱۱ میلیارد تومان است که از این مبلغ ۲ هزار و ۷۵۷ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده و مابقی نیز در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

وی اظهار کرد: کارخانجات قند در شهرستان‌های ارومیه، پیرانشهر، نقده، میاندوآب، خوی و مهاباد خریدار این محصولات بودند که کارخانه‌های قند ارومیه، پیرانشهر و خوی به ترتیب بیشترین میزان خرید چغندرقند را در سال جاری داشتند.

به گفته او، شهرستان‌های پیرانشهر، بوکان، میاندوآب، نقده به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند را به خود اختصاص داده بودند.

وحدت با اشاره به اینکه آذربایجان غربی پیشتاز کشت چغندرقند در کشور است، اضافه کرد: پنج کارخانه قند در ارومیه، خوی، نقده، پیرانشهر و میاندوآب با مجموع ظرفیت روزانه ۱۹ هزار و ۸۰۰ تُن در راستای خرید و جذب محصول چغندرقند کشاورزان فعالیت دارند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه متوسط عیار چغندرقند برداشتی ۱۶.۸۹ درصد است، گفت: ۱۴ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در زیر حوضه دریاچه ارومیه قرار دارد.

به گزارش ایرنا، سالانه ۱.۸ میلیون تُن چغندرقند در استان تولید می‌شود و براساس اظهارات مسوولان جهاد کشاورزی گردش مالی این بخش سالانه بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

سطح زیر کشت چغندر در کل کشور در حدود ۱۰۰ هزار هکتار است که سهم این استان از این میزان سطح زیرکشت حدود ۳۲ تا ۳۴ هزار هکتار است البته در برخی مناطق کشت آزاد و خارج از برنامه ابلاغی هم انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست