اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از ارجاع ۹۵ مورد پرونده تخلف بهداشتی مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در استان برای پیگیری قانونی به مراجع قضایی در سالجاری خبرداد.

کامیار داهیم افزود: در راستای ارتقاء بهداشت عمومی جامعه و حفظ سلامت شهروندان، طی ۱۰ ماهه سال جاری تعداد، ۵۷ هزار و ۶۷۴ نوبت بازدید و نظارت  از مراکز عرضه، تولید و نگهداری  فرآورده‌های خام دامی توسط بازرسین بهداشتی اداره کل دامپزشکی این استان انجام شده است.

وی گفت: در طول ۱۰ماهه سال ۹۷ در نظارت و بازرسیهای بازرسین بهداشتی  از مراکز عرضه ، توزیع و تولید فرآورده های خام دامی در سطح استان ۹۵  فقره پرونده تخلفات بهداشتی بعلت عدم رعایت موازین بهداشتی تشکیل و به مراجع قضایی جهت رسیدگی ارسال گردیده است و تعداد ۱۱۵ مرکز عرضه فرآوره خام دامی متخلف با دستور مقام قضایی پلمپ شده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: درنتیجه این نظارت و بازرسی‌ها، مقدار ۹۴ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف توسط بازرسین بهداشتی بدلیل غیر بهداشتی بودن و غیر قابل مصرف بودن ضبط و از چرخه مصرف خارج گردیده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت نظارت و کنترل بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی گفت: این اطمینان را به شهروندان  می دهیم که دامپزشکی در راستای حفظ سلامت مصرف کنندگان و آحاد جامعه از هیچ تلاش فروگذاری نخواهد کرد.

وی بیان کرد: بازرسین دامپزشکی بصورت مستمر و شبانه روزی از واحدهای تولیدی و عرضه فرآورده های خام دامی بازدید و ضمن ارائه تذکرات لازم موازین و دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور به متصدیان گوشزد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست