اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : در مجمع انتخاباتی هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای آذربایجان‌غربی پوپک سودمند به عنوان رئیس ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان در ۴ سال آینده انتخاب شد.

هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان آذربایجان‌غربی ظهر امروز با حضور مهین فرهادی‌زاده دبیرکل فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا و مدیرکل ورزش و جوانان استان در سالن جلسات ان اداره کل برگزار شد.

در این دور از انتخابات تنها با یک نامزد برگزار شد تا رئیس ۴ سال آینده هیئت مشخص شود.

در رﺃی‌گیری این مجمع، پوپک سودمند دوباره با کسب ۱۴ رﺃی از ۱۵ رﺃی ماخوذه به عنوان رئیس هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای آذربایجان‌غربی انتخاب شد،

ورزش سبب افزایش روحیه اجتماعی و روانی بیماران خاص می‌شود

مهین فرهادی زاده در این مجمع برنامه های فدراسیون را جهت تحقق اهداف خود مناسب دانست و اظهار کرد : فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضاء کشور همواره پشتیبان و همراه هیات‌های موجود در استان‌ها بوده و امیدوار هستیم که این ارتباط همواره تداوم داشته باشد.

دبیرکل فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا افزود: ورزش علاوه بر کسب عنوان‌های قهرمانی، سبب افزایش روحیه اجتماعی و روانی این بیماران می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شمار زیادی از بیماران تالاسمی، پیوند، دیالیز، هموفیلی و دیابت در استان‌های مختلف این هیئت ورزشی فعال شده که بیماران دیابتی تاکنون با ما همکاری نداشته‌اند و از آ‌ن‌ها دعوت کنیم به ما بپیوندند.

 

جامعه بیماران خاص نیازمند توجه خاص مسوولان استانی است

 

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی هم در ادامه این جلسه گفت : وقتی شرایط برای جذب افراد خاص به ورزش ایجاد می شود زمینه اجتماعی شدن آنان و تشویق سایر افراد جامعه به ورزش فراهم می شود.

عبداله چمن گلی افزود: ورزش پدیده‌ای اجتماعی است که اثراتی برافراد جامعه می‌گذارد و معیاری برای سنجش سلامت جامعه است و  یک قشر از این جامعه بیماران خاص هستند که باید توجه خاص به لحاظ تامین هزینه و امکانات ورزشی برای آنها بکنیم.

وی حمایت از هیات‌های ورزشی به ویژه هیات‌های بیماران خاص، جانبازان و معلولان را مهم دانست و تصریح کرد: از جمله فعالیت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان سرمایه گذاری در ابعاد ورزش همگانی و قهرمانی است.

 

فعالیت ۳۰۰ ورزشکار زن و مرد در بخش‌های پیوند اعضاء

 

رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا آذربایجان‌غربی در ادامه این جلسه با اشاره به عملکرد هیات در سال‌های گذشته اظهار کرد: ۳۰۰ ورزشکار زن و مرد، در بخش‌های پیوند اعضاء، بیماران دیابتی و M.S در این استان فعالیت می کنند.

پوپک سودمند با اشاره به اینکه رشته‌های ورزشی تنیس روی میز، آمادگی جسمانی، دارت، بدمینتون، شطرنج، دوو و میدانی از رشته‌های فعال این هیات است، اظهار کرد: در کنار فعالیت در این رشته‌های ورزشی معرفی این ورزشکاران به جامعه هدف و القای روحیه مناسب به جامعه با این موضوع که بیماری و معلولیت محدودیت نیست از اهم اهداف این هیات به شمار می رود و با این هدف کارگاه های آموزشی بسیاری نیز برگزار شده است.

وی اظهار کرد: استعداد ورزشکاران این رشته در استان بسیار بالا بوده و فعالیت دو بازیکن جهانی جزو افتخارات این استان در رشته ورزشی تنیس روی میز به شمار می رود.

بیماری‌های خاص به جمعی از بیماری‌ها گفته می‌شود که قابل درمان بوده و لازم است بیماران تا آخر عمر تحت مراقبت‌های خاص قرار گیرند، هزینه‌های درمان این بیماری‌ها معمولا بسیار گران بوده و تاکنون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی، نارسایی مزمن کلیه، دیالیز و MS را به عنوان بیماری‌های خاص در نظر گرفته است./ فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست