اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: پژوهشگران براساس نیازهای جامعه تحقیق کنند.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان با اشاره به اهمیت پژوهش و تحقیق در جامعه امروز خطاب به پژوهشگران افزود: یکی ازمباحث مهم و کلیدی در بحث پژوهش باید رفع مشکلات جامعه و گشودن گره از کار مردم باشد که ضروری است در این راستا پژوهشگران مباحث موجود را اولویت بندی کرده و مسائلی که موجب رفع مشکلات جامعه می شود در اولویت پژوهش قرار دهند.

وی با بیان اینکه علم از ناحیه خداوند افاضه می شود و استاد و معلم زمینه را مهیا می کنند، براستعانت از خداوند در عرصه تحقیق و پژوهش تاکید کرد و اظهار کرد: اگر علم و تحقیقی با انگیزه الهی باشد خداوند نیز در حل مجهولات علمی و آسان کردن مسیر پژوهش یاری رسان خواهد بود.

امام جمعه ارومیه خاطر نشان کرد: دشمنان انقلاب با تمام تلاش برای ضربه زدن به کشور آستین همت بالا زده اند که پژوهش و تحقیق برای بی اثر کردن این ترفندها بیش از پیش حائز اهمیت است.

حجت الاسلام قریشی بااشاره به اهمیتی که اسلام به پژوهش و تحقیق دارد، تصریح کرد: پایه و اساس دین اسلام براساس تحقیق و پژوهش است به طوریکه همه فقها در رساله های عملی خود پذیرش دین اسلام و اصول دین بدون تحقیق و با تکیه بر تقلید را مجاز نمی دانند.

وی با اشاره به تاکید فراوان روایات و آیات عدیده قران بر دعوت به تفکر و تحقیق خاطر نشان کرد: اگرچه عبادت جز مهتری ترین مباحث در اسلام است اما طبق روایات یک ساعت  تحقیق و تفکر بر ۷۰ سال عبادت برتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست