اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر تامین بودجه ساخت پردیس سینمایی ارومیه هستم.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اهمیت سینما و رونق فرهنگ و هنر در جوامع، نقش بی بدیل فرهنگ و هنر در ایجاد نشاط را غیرقابل انکار دانست و افزود: با توجه به حذف اولیه بودجه پردیس سینمایی ارومیه پیگیر رفع این مشکل خواهم بود.

وی تاکید کرد: ماهیت بودجه درنظر گرفته شده باید حفظ شود و به شدت پیگیر حل این مشکل هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یاداورشد: به دلیل شیوع کرونا زنجیره ارتباطات کمرنگ شده می طلبد که برای بازگرداندن نشاط به جامعه در دروان پساکرونا، بسترهای شادی مردم به خصوص جوانان فراهم شود.

این نماینده خانه ملت خاطر نشان کرد: هزینه های درمان و رفع افسردگی از جامعه به مراتب بیشتر از بودجه های حذفی برای اجرای برنامه های مفرح بخش و اماکن تفریحی _هنری است.

بودجه ساخت نخستین پردیس سینمایی ارومیه کجا هزینه شد؟

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی پیشتر از عدم تخصیص بودجه ۴ میلیارد تومانی از محل اعتبارات استانی برای احداث پردیس سینمای آزادی ارومیه خبر داد.

احد هوشمند در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تعطیلی عملیات احداث پردیس سینما آزادی ارومیه به دلیل عدم تخصیص اعتبارات استانی افزود: برآورد اولیه هزینه ای برای بازسازی ۳ سینما در ارومیه ۱۵ میلیارد تومان بود که مقرر بود از این مبلغ ۱۱ میلیون برای تجهیز سالن ها از سوی ستاد مرکزی و چهار میلیارد تومان برای احداث بنا از اعتبارات استانی تحقق یابد که متاسفانه ریالی از اعتبارات استانی با وجود دستور استاندار محقق نشد.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی پردیس سینما آزادی ارومیه در بهمن ۹۸ تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون اقدامات اولیه از جمله تهیه نقشه مطالعاتی، تخریب دیوار های مزاحم درونی بنا، فونداسیون داخلی انجام شده و وارد فاز بتن‌ریزی و میل گرد بافی شده که به دلیل عدم تخصیص اعتبار استانی عملیات احداث متوقف شد.
هوشمند با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده در ستاد مقرر شد بعد از بازسازی سینماهای ارومیه سینماهای شهرستان های خوی، ماکو و نقده نیز در دستور کار قرار گیرند افزود: وضعیت کیفی ساختمان های سینماهای استان به دلیل قدمت بالای آن را اسفناک بود و با هدف بهسازی و ایجاد فضای شاد برای مردم فرهنگ و هنر دوست استان مقرر شد سینماها بازسازی و بروز رسانی شود.
رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با بیان اینکه با بررسی ها و پیگیری های انجام شده مشخص شد بودجه عمرانی حوزه هنری را حذف کرده‌اند، گفت: بعد از پیگیری‌های فراوان اعلام کردند بودجه عمرانی استان به پایان رسیده و تامین اعتبار برای ساخت پردیس را به بودجه سال آینده حواله کردند که جای بسی تأسف است.
وی با بیان اینکه احداث پردیس سینمایی پروژه های بلندمدت نیست و با تامین اعتبار در کمتر از ۶ ماه به نتیجه می‌رسد، گفت: در صورت تامین به موقع اعتبارات تا پایان بهار ۱۴۰۰ پردیس سینما آزادی ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد.
هوسمند گفت: از محل اعتبارات حوزه هنری میلگردهای لازم تامین شود تا با امید تامین بودجه استانی عملیات جاری مسکوت نماند.

وی با بیان اینکه طبق برآورد میزان اعتبار لازم برای احداث پردیس سینمایی ۸.۵ میلیارد تومان بود که به دلیل تعلل و افزایش سرسام‌آور مصالح، ۳۰ میلیارد تومان هم کفایت نمی کند،خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی پردیس سینمایی تبریز بعد از کلنگ زنی پردیس ارومیه آغاز شد اما با تخصیص به موقع اعتبارات عملیات احداث به پایان رسید در حالی که مراحل آماده سازی پردیس ارومیه زیر ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه نقشه پردیس سینما آزادی در ۷ سالن و یک کافه با سالن تخصصی کودک طراحی شده است، خاطرنشان کرد: در صورت بهره برداری از این پروژه مردم شهرستان از یک سینمای استاندارد بهره‌مند خواهند شد.
هوشمند با بیان اینکه متاسفانه سطح و جنس دغدغه ها به سمت فرهنگ میل نمی‌کند اما همیشه دم از فرهنگ و فرهنگسازی زده می شود، افزود: متاسفانه سایر موضوعات به دغدغه اصلی مدیران استانی تبدیل شده است.
رئیس حوزه هنری استان اظهار کرد: نگاه ها در ظاهر به سمت فرهنگ و هنر مثبت از اما در زمان تامین اعتبار کم لطفی ها فراوانند.

هوشمند با بیان اینکه انتظار می رود مدیران استانی درک صحیحی از ساختارهای فرهنگی داشته باشند، یادآور شد: حوزه هنری به عنوان یک دستگاه حمایتی به دنبال ایجاد روحیه نشاط در جامعه است و ضروری است مسئولان استانی در این زمینه یاریگر این نهاد باشند.
وی احداث پردیس سینما آزادی را مطالبه به حق مردم برای بهره مندی از یک سینمای استاندارد عنوان کرد و گفت: با احداث پردیس سینمایی به واسطه سالنهای متعدد امکان نمایش فیلم های متنوع و تخصصی افزایش می یابد.

با گذشت ۱۰ ماه از آغاز کلنگ زنی پردیس سینمای ارومیه این پروژه که مقرر و نهایتاً تا شهریورماه سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد بلاتکلیف مانده است و بودجه تعریف شده این مجموعه فرهنگی که قرار بود زمینه ساز شادی و بهره مندی مردم شهرستان از فرهنگ و هنر کشور باشد به جای دیگری اختصاص یافته است.

چه کسی پاسخگوست تاکی باید فرهنگ و هنر فدای عمران سایر بخش‌ها شود!؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست