اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

استاندار آذربایجان غربی گفت : دانش آموزان و مدارس مناطق محروم و روستایی در اولویت آموزش و پرورش استان برای دریافت خدمات آموزشی و رفاهی هستند و باید این امر به طور کامل رعایت شود. دانش آموزان مدارس شبانه روزی در این زمینه باید بیشتر مورد توجه باشند و تجهیز خوابگاه‌ها و مدارس این مناطق نیز با احصای نیازها لازم است.

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی گفت: ۶۰ تن اقلام غذایی برای مدارس شبانه روزی آذربایجان غربی اختصاص یافت

محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که به صورت ویژه برای بررسی چالش‌های مدارس شبانه روزی تشکیل شد، با تاکید بر اینکه افزایش اقلام غذایی مدارس شبانه روزی استان با هدف حمایت از دانش آموزان مناطق محروم انجام می‌شود، افزود: بدین منظور ۶۰ تن اقلام غذایی علاوه بر سرانه‌های تخصیصی برای مصرف در سال تحصیلی جاری به این مدارس اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینک ۵۰ تن برنج، هشت تن مرغ و ۲ تن روغن نباتی اقلامی هستند که برای این مدارس در شورا تصویب شد و اختصاص یافت، اظهار کرد: اهتمام دستگاه‌های اجرایی مربوط در تأمین تجهیزات این مدارس هم الزامی است و بدین منظور ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز مدارس شبانه روزی شهرستان خوی و ۱۰ میلیارد ریال نیز برای مدارس شبانه روی شهرستان بوکان هزینه خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید برهوشمند سازی این مدارس گفت: استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی و ارتباط در بستر اینترنت نیز برای این مدارس به تعداد بیش از ۱۰۰ مورد فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: تهیه ۵۰ دستگاه یخچال، ۵۸ کامپیوتر، ۵۰ دستگاه تلویزیون و سه هزار تخته پتوی جدید نیز برای تجهیز این مدارس در دستور کار دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته و در اختیار نهاد مربوطه قرار می‌گیرد.

معتمدیان ادامه داد: دانش آموزان و مدارس مناطق محروم و روستایی در اولویت آموزش و پرورش استان برای دریافت خدمات آموزشی و رفاهی هستند و باید این امر به طور کامل رعایت شود. دانش آموزان مدارس شبانه روزی در این زمینه باید بیشتر مورد توجه باشند و تجهیز خوابگاه‌ها و مدارس این مناطق نیز با احصای نیازها لازم است.

وی با اشاره به تخصیص مبالغی برای مدارس این مناطق اظهار کرد: در تمامی سفرهای شهرستانی بین ۵۰ تا ۷۰ میلیارد ریال کمک مالی به مدارس مناطق محروم و تجهیز این مکان‌های آموزشی تخصیص یافته که اقدام مطلوبی برای رفع سریع مشکلات است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهتمام مستمر دولت برای رفع چالش‌های حوزه آموزش و پرورش به ویژه در مناطق محروم ادامه داد: استفاده از ظرفیت نهادهای انقلابی نباید مورد غفلت قرار گیرد چرا که حجم کار در این بخش بسیار است و نیازمند همکاری خیّران و نهادهای حمایتی است.

در ادامه این نشست اتاق بارزگانی ارومیه نیز تهیه سه تن مرغ و همچنین پنج میلیارد ریال کمک نقدی به این مدارس را به صورت داوطلبانه عهده دار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست