اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۲۸۰ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه تخصیص یافته است.

سپهری در جلسه شورای اداری استان که با حضور استاندار، معاونین و مدیران دستگاهها برگزار شد، تاکنون ۲۸۰ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه تخصیص یافته و از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور در ۳ مرحله نیز اقدام شده که مبالغ ۷۲۵ میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه، ۵۰۰ میلیارد تومان بصورت نقد پرداخت شده و مرحله سوم پرداخت نقدی اعتبارات این حوزه شامل ۹۵۰ میلیاردتومان نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به درآمد استان نیز گفت: از ۴۱۸۰ میلیارد تومان درآمد مصوب سال جاری، مبلغ ۱۲۹۰ میلیارد تومان در ۵ ماهه نخست سال توسط دستگاههای اجرایی وصول شده است.

سپهری بر نظارت فنی و اجرایی توسط دستگاههای اجرایی و فرمانداری ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه روند اجرایی برخی پروژه ها باتوجه به بازدیدها چندان قابل دفاع نیست و در این راستا برای بهبود نظارتها کمیته نظارت و فنی شهرستانها را راه اندازی کردیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بااشاره به کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی استان در بهار سال جاری اظهار کرد: نرخ بیکاری استان در این بازه زمانی ۷.۴ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی نیز ۴۴.۵ درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است و نرخ تورم ۴۴ درصد بوده که نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش داشتیم.

سپهری با اشاره به وجود عدم توازن منطقه ای افزود: لازمه رسیدن به توسعه پایدار اینست که شاخصهای توسعه ای در تمام بخشها از الگوی تعادلی پیروی کنند و از نگاه تک بعدی باید فاصله بگیریم.

وی با بیان اینکه یک درصد اعتبارات هزینه ای دستگاهها به پژوهش باید اختصاص یابد، گفت: پژوهش ها باید بنیادی، کاربردی، اثر بخش و دارای خروجی مفید باشد که ازاین نوع پژوهش ها استقبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست