اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان غربی ٨٣٩ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان ثبت شد و در حال حاضر ۱۷۲نفر در بخش آی. سی. یو بستری هستند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی؛ در حال حاضر ۶۹۴ مورد در بخشهای کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۶۸ مورد با تشخیص قطعی بستری شدند

در حال حاضر ۱۷۲نفر در بخش آی. سی. یو بستری و ۴۳ نفر بیمار بدحال نیز به ونتیلاتور متصل هستند.

  آمار مبتلایان به کرونا در استان تاکنون به ۳۴۵ هزار و ۳۳۵ نفر رسیده است و ۷۳۱۰ نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را ازدست داده اند

طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳هزار و ۸۱۹ دوز واکسن در استان تزریق شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طی چهارهفته اخیر، روند رعایت پروتکل های بهداشتی مربوط به کرونا نظیر فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در استان، روند نزولی داشته است.

محمد امین ولی زاد بیان کرد: میزان استفاده از ماسک در آذربایجان غربی به ۳۲ درصد رسیده که بسیار کمتر از ضرورت های مقابله با کرونا است.

او با بیان اینکه رعایت موازین بهداشتی در مرکز استان ۵۰ درصد برآورد شده است، ادامه داد: از بین شهرستانهای استان، خوی با ۶۱ درصد بیشترین و بوکان با ۳۲ درصد کمترین آمار رعایت پروتکلهای بهداشتی را به خود اختصاص دادند.

ولی زاد، به اشاره به اینکه روند صعودی ابتلا ناشی از کرونا در آذربایجان غربی ادامه دارد گفت: همه سنین نیز درگیر سویه جدید امیکرون می شوند.

او اضافه کرد: طی یک هفته گذشته، ۳۰۳ بستری و ۱۴ فوتی در آذربایجان غربی داشتیم که شیب صعودی نسبت به یک هفته پیش از آن، بسیار بیشتر شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به اینکه سن تزریق واکسن از ۱۲ به ۵ سال کاهش یافته، در حال حاضر تعداد افراد واکسن نزده در استان به حدود ۷۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

ولی زاد گفت: پوشش دُز اول واکسن کرونا در استان با  توجه به ورود سنین جدید ۵ تا ۱۱ ساله به آمار جمعیتی، ۸۰ درصد و دز دوم هم به حدود ۷۱.۲ درصد رسیده که البته باید برای بهبود این ارقام بیش از پیش تلاش کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست