اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: ترانزیت خارجی از مرزهای استان از نظر ارزش دلاری ۵۰ درصد کاهش داشته است.

آذربد در گفت و گو با ایسنا افزود: جمع کل ترانزیت خارجی از مرزهای استان از نظر وزنی بیش از ۳۲۷هزار تن و از نظر ارزش دلاری ۹۵۴میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود از نظر وزنی ۳۶ درصد و از نظر ارزشی ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در چهار ماهه نخست سال جاری میزان ترانزیت داخلی استان از نظر وزنی  ۹۶.۱۸۹تن  و از نظر ارزش دلاری ۱۴۲ میلیون دلار بوده، خاطر نشان کرد: آمارها نشان می دهد ترانزیت داخلی استان از نظر  وزنی ۳۸ در صد کاهش و از نظر ارزش دلاری ۷۴ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی در خصوص میزان تردد مسافر از مرزهای استان نیز یادآور شد: از آغاز سال جاری تاکنون تعداد ۲۶هزار و ۴۱۲ مسافر از مرزهای استان وارد کشور شده و تعداد ۱۷هزار و ۳۱۰ مسافر از طریق  مرزهای استان از کشور خارج شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد مسافران ورودی ۹۷ درصد و تعداد مسافران خروجی ۹۸ درصد کاهش داشته است که این کاهش متاثر از شیوع کرونا و عدم پذیرش مسافر توسط کشورها است.

آذربد ادامه داد:  تردد خودرو از مرزهای آذربایجان غربی در مدت چهار ماهه نخست سال جاری ۸۲ هزار و ۸۹۵ مورد ثبت شده که از این تعداد ۹۸ تردد مربوط به سواری و مابقی کامیون و تریلر بوده است.

وی افزود:  در چهار ماهه نخست سال گذشته میانگین تردد روزانه کامیون و تریلر روزانه ۲۷۶ مورد، اتوبوس ۸۰۰۰مورد و سواری بیش از ۴۷هزار مورد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست