اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از کاهش ۵۰ درصدی تصادفات جاده ای در استان خبر داد.

آیدین رحمانی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی تصادفات جاده‌ای در استان افزود: اگر چه این خبر خوبی است اما نباید فراموش کرد که کاهش ترددها در دستیابی به این آمار سهم بسزایی دارد لذا کماکان باید در ارتقای فرهنگ حمل و نقلی کار کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توانمندیهای حمل و نقلی استان گفت: ظرفیت‌های موجود توانایی آن را دارد تا توسعه متوازن استان را یاری و تضمین کند.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای فرهنگ ایمنی در بخش حمل و نقل صرفاً یک متولی ندارد افزود: توسعه فرهنگ ایمنی در حمل و نقل یک امر اجتماعی است و می‌طلبد تا دستگاه‌های مختلفی چون آموزش و پرورش و رسانه‌ها بیش از پیش در این حوزه اقدام نمایند.

رحمانی گفت: انسان، جاده و خودرو سه رکن اصلی حمل و نقل بشمار می‌روند و ارتقای کیفیت آموزشی و فنی در این عوامل منجر به ایمنی مطلوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: انسان کماکان رکن اصلی چرخه حمل و نقلی است و باید سازمان‌های مردم نهاد تخصصی با ورود به این حوزه در استان برای نهادینه کردن فرهنگ ایمنی بویژه فرهنگ تعاملی ایفای نقش کنند.

رحمانی افزود: تا زمانی که خود مردم برای ارتقای فرهنگ ایمنی حمل و نقل پای کار نباشند، جریمه و محدودیت کارساز نیست. افکار عمومی باید نسبت به حجم بالای تلفات جاده‌ای حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی گفت: از ورود سازمان‌های مردم نهاد و فعالین عرصه ارتقای فرهنگ ایمنی حمایت می‌کنیم و دستگاه‌های مربوطه نیز باید برای تشویق دغدغه مندان این حوزه پای کار بیایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست