اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از زمان آغاز فصل خرید تضمینی گندم تاکنون ۳۴۵ هزار تن از محصول مازاد بر مصرف کشاورزان استان خریداری و ۴۰۹ میلیارد تومان از طلب گندمکاران پرداخت شده‌است.

«علی عیدی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی ۱۹۰ میلیارد تومان به کشاورزان استان بدهکار است، افزود: طی ۳۵ روز گذشته مبلغی به کشاورزان پرداخت نشده‌ اما پرداخت مطالبه‌های گندمکاران به زودی از سر گرفته می‌شود.

وی اظهار داشت: پنج هزار و ۶۰۰ تن خرید توافقی و ۲۰ هزار تن خرید بذری توسط هفت شرکت بخش خصوصی در استان انجام شده‌است.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی نسبت به پارسال ۳۵ درصد کاهش دارد، اظهار داشت: آخر شهریور ماه پایان خرید تضمینی گندم در استان است.

عیدی با بیان اینکه قیمت پایین و پرداخت نشدن به موقع پول کشاورزان از علل کاهش خرید تضمینی است، گفت: هیچ‌گونه قاچاق گندم در استان گزارش نشده و کشاورزان محصولات خود را در داخل استان و کشور به فروش می‌رسانند.

عیدی اضافه کرد: ارقام گندم در کشت دیم آذر۲، سرداری، هما، باران و اوحدی و در گندم آبی، پیشگام، میهن و حیدری است.

وی بیان کرد: گندم بذری در ۶ مرکز تولید و فراوری بذر گندم در بخش خصوصی و گندم خوراکی نیز در ۷۳ مرکز پیش‌بینی شده، خریداری شده است.

وی اظهار اشت: برای حمایت از کشاورزان استان و ترغیب آنان در ازای تحویل هر کیلوگرم گندم به سیلوی دولتی، ۲۰ تومان هزینه حمل و نقل پرداخت می‌شود.

عیدی گفت: مراکز خرید استان از ساعت هشت صبح تا ۲۰ فعال است و خرید گندم از کشاورزان بر اساس اطلاعات موجود در سامانه بهره‌برداران انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: خروج گندم به خارج استان ممنوع بوده و در صورت صدور مجوز از شرکت غله و خدمات بازرگانی استان بلامانع است.

پیش‌بینی تولید گندم در آذربایجان‌غربی طی سال جاری بیش از ۷۰۰ هزار تن و میزان خرید ۶۰۰ هزار تن است.

۳۷۵ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیرکشت این محصول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست