اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  پروژه ملی تالار مرکزی ارومیه، ۱۳ سال بعد از کلنگ زنی همچنان جهت افتتاح به مناسبت های مختلف پاسکاری می شود. قرار بود در سفر هفته گذشته رییس سازمان برنامه و بودجه به بهره برداری برسد اما به دلیل داشتن نواقصی افتتاح نشد. اکنون وعده چندین باره افتتاح آن، به اسفند ماه موکول شده است.

کلنگ احداث تالار مرکزی ارومیه در سال ۱۳۸۶ بر زمین زده شد و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۱ آغاز شد اما این پروژه در طی این سال ها از این مناسبت به آن مناسبت برای افتتاح پاسکاری می شود و امسال هم افتتاح آن برای چندمین بار به تعویق افتاد و هنوز هم خبری از بهره برداری از این پروژه ۱۳ ساله نیست!

با اینکه معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرداد ماه سال گذشته در جریان بازدید از پروژه ملی تالار مرکزی ارومیه گفته بود: «در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال ٩٨ یا اوایل سال ٩٩ این پروژه را افتتاح می کنیم»، اما اکنون که در روزهای پایانی سال ٩٩ هستیم پروژه همچنان معلق مانده است.

طی یک سال گذشته هم شیوع ویروس کرونا بهانه ایی برای وجود برخی اختلالات در مرحله اجرایی و به تعویق افتادن بهره برداری این پروژه از سوی مسئولین اعلام شده است.

اما اخیرا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی وعده افتتاح «تالار و مجتمع فرهنگی مرکزی ارومیه» را اسفند امسال اعلام کرد.

پروژه ایی که باز هم قرار بود در سفر هفته گذشته “محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به بهره برداری برسد اما به دلیل داشتن نواقصی افتتاح نشده و به ماه آینده موکول شد!

به گفته ناصر خدایاری؛ ۲۵۰ میلیارد ریال دیگر برای تکمیل نهایی آن اعتبار مورد نیاز است که صرف سیستم های صوتی و تجهیزات مورد نیاز آن خواهد شد.

به گزارش کردپرس، پروژه تالار بزرگ ارومیه که عملیات اجرایی آن از سال ۸۶ با کارفرمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کرده است، یک پروژه ملی بوده و با حمایت سازمان برنامه بودجه کشور به مرحله اجرایی رسیده است و از سال ۸۶ تا به امروز ۶۷۰ میلیارد ریال به خود اختصاص داده است.

اکنون مقرر شده تا با تکمیل نواقص طی سفر مجدد رییس سازمان برنامه و بودجه این پروژه ملی به افتتاح برسد.

ناگفته نماند؛ اوایل سال جاری استاندار آذربایجان غربی از افتتاح ۱۰ پروژه شاخص استان در سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی خبر داده بود که  تالار مرکزی ارومیه یکی از این پروژه ها بود.

شهریاری با اشاره به سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی اعلام کرده بود این پروژه ها در سفر رئیس جمهور و پس از پایان بحران کرونا به بهره برداری می رسند!

پروژه ملی تالار مرکزی ارومیه که ۱۳ سال پیش کلنگ زنی شد، دارای زیربنای ۱۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع و مساحت زمین نیز ۱۲ هزار و ۳۴ متر مربع است.

سالن همایش این تالار با گنجایش ۱۲۰۰ نفر در سه طبقه و با تفکیک ۶۰۰نفر در طبقه اول، ۳۰۰نفر طبقه دوم و ۲۰۰نفر در طبقه سوم است. همچنین مجهز به سن متحرک و وی آی پی یا گنجایش ۵۰۰نفر است.

این تالار با کاربری‌های مختلفی شامل نمایشنامه‌خوانی، سالن‌های گالری و نمایش و کارگاه‌های مختلف، پوشش‌دهنده مجموعه اصلی هستند و زیرزمین تالار به عنوان استفاده برای کارگاه‌های مختلف انتخاب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست