اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: ۱۱ کتیبه اورارتویی در آذربایجان غربی کشف شده که از این تعداد ۵ مورد مربوط به اشنویه بوده و همین موضوع نشان دهنده غنای تاریخی این شهرستان است.

مرتضی صفری اظهار کرد: اشنویه بیش از ۱۱۰ اثر ثبت ملی دارد که این تعداد اثر نشان‌دهنده ظرفیت بالای این شهرستان بوده، همچنین تعدادی محوطه‌ و تپه‌ باستانی در اشنویه وجود دارد که در سطح ملی شناخته شده‌اند. 

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در کاوش‌های انجام شده در محدوده سد چپرآباد اشنویه نیز آثار مربوط به هزاره پنجم قبل از میلاد کشف شده که نشان‌ از قدمت بالای این شهرستان دارد. 

 او ادامه داد:همچنین اشنویه به‌دلیل داشتن اقلیم کوهستانی و آب و هوای معتدل، جذابیت ویژه‌ای برای توسعه گردشگری طبیعت دارد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: عدم معرفی داشته‌ها و ظرفیت‌های استان حلقه مفقوده حوزه گردشگری در آذربایجان غربی بوده که برای شناساندن آنها باید برنامه‌ریزی کرد. 

او با بیان اینکه مداومت در برگزاری جشنواره گیلاس اشنویه یک ویژگی خوب برای این رویداد است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی مناسب برای اجرای سالیانه این جشنواره جا دارد از مسئولان شهرستانی اعم از فرماندار، شهردار و شورای شهر، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اعضای شورای تامین اشنویه و سایر مسئولان تقدیر و تشکر کرد که عزم جدی برای برگزاری سالیانه این جشنواره دارند. 

صفری تصریح کرد: از آنجا که رویدادسازی یکی از مولفه‌های جذب گردشگر بوده، و استقبال بی‌شمار مردم از جشنواره گیلاس اشنویه نشان می‌دهد از این حیث برگزاری آن موفق بوده است‌. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست