اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : بر اساس اعلام مرکز آمار ایران؛ نرخ بیکاری زنان و مردان ۱۵ ساله و بیشتر در بهار ۱۴۰۲ نیز به ترتیب ۱۴.۸ درصد و ۶.۸ درصد است. یعنی با یک اختلاف جمعیت نزدیک به ۷۵ هزار نفری، نرخ بیکاری در زنان ۸ درصد بیش از مردان است.

اگرچه جمعیت زنان ۱۵ ساله و بیشتر در بهار ۱۴۰۲، ۷۴هزار و ۹۷۷ نفر بیش از جمعیت مردان در همین بازه سنی بوده، اما نرخ مشاکت اقتصادی زنان ۱۴.۱ درصد و نرخ مشارکت مردان ۶۸.۳ درصد بوده است.

در بهار ۱۴۰۲، اگرچه جمعیت زنان بالای ۱۵ سال بیشتر بوده، اما زنان در مقایسه با مردان ۵۴.۲ واحد درصد کمتر به دنبال شغل بوده‌اند.

نرخ مشارکت اقتصادی زنان و مردان در مقایسه با بهار سال گذشته، ۰.۳ واحد درصد افزایش یافته است.

همچنین نرخ اشتغال زنان و مردان ۱۵ ساله و بیشتر در بهار ۱۴۰۲، به ترتیب ۱۲ درصد و ۶۳.۷ درصد بوده است. به عبارت دیگر، از جمعیت ۳۲ میلیون و ۹۵ هزار نفری مردان، بیش از ۲۰ میلیون نفر مشغول به کار هستند. این درحالی است که از جمعیت ۳۲ میلیون و ۱۷۰ هزار نفری زنان تنها ۳ میلیون ۸۶۶ هزار نفر مشغول به کار هستند.

نرخ بیکاری زنان و مردان ۱۵ ساله و بیشتر در بهار ۱۴۰۲ نیز به ترتیب ۱۴.۸ درصد و ۶.۸ درصد است. یعنی با یک اختلاف جمعیت نزدیک به ۷۵ هزار نفری، نرخ بیکاری در زنان ۸ واحد درصد بیش از مردان است.

البته باید به این نکته هم توجه کرد که نرخ بیکاری زنان در بهار ۱۴۰۲ در مقایسه با بهار ۱۴۰۱ با کاهش ۱.۳ واحد درصدی از ۱۶.۱ درصد به ۱۴.۸ درصد رسیده است.

آذربایجان غربی هم با کاهش ۳.۸ درصدی نرخ بیکاری استان در سال گذشته، بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در سطح کشور شاهد بوده؛ اما تا کنون اشاره ای به آمار تفکیک جنسیتی شاغلان نشده و مشخص نیست سهم زنان در کاهش نرخ بیکاری استان آذربایجان غربی چقدر است؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست