اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  ازدواج امری مقدس و توصیه شده توسط ائمه در اسلام و همواره مورد تاکید رهبری است.اما تورم عمیق موجود در جامعه امکان ازدواج را از اقشار محروم و کم برخوردار گرفته است، بنابراین می طلبد فرهنگ کمک به جوانان بی بضاعتی که در آستانه ازدواج هستند، جدی گرفته شود.

تسهیل ازدواج جوانان بی بضاعت پله ای به سمت قرب الهی است

حجت الاسلام محمود کوشکی،  یک کارشناس مذهبی در گفت و گو با ایسنا، بر لزوم بسترسازی برای ازدواج جوانان بی  بضاعت تاکید کرد و گفت: در این صورت بدون شک به سمت قرب الهی گام برداشته ایم.

وی با بیان اینکه اگر عاقلانه، آگاهانه و هدفمند زندگی کنیم به دنبال کسب رضایت الهی خواهیم بود، اضافه کرد: یکی از راه های کسب خشنودی خداوند تلاش برای تسهیل ازدواج جوانان بی بضاعت و کم درآمد است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه در این سبک زندگی با نگاه مدبرانه در کنار فراز و نشیب های زندگی ، خوشی و سعادت زندگی دنیوی را هم درک خواهیم کرد، گفت: اگر زندگی مان با ایمان به خداوند سبحان و دستگیری از جوانان دم بخت رنگ بگیرد، هنر زندگی کردن را درخواهیم یافت و از مشکلات نهراسیده و حتی با بالا رفتن ظرفیت مان از مشکلات پله ای برای رشد خود و دیگران فراهم می کنیم.

کمک به ازدواج جوانان نیازمند صدقه جاری است

م _ قادری یک خیر که در زمینه تسهیل ازدواج جوانان  چندین سال است که فعالیت می کند، به ایسنا گفت: کمک به تشکیل خانواده جوانان نیازمند باقیات صالحات و صدقه جاری است

وی که خود را ۴۰ ساله معرفی کرد و زمان ورود خود به این عرصه را از ۶ سال قبل و مصادف با ازدواج خواهر کوچکش عنوان کرد، گفت: وقتی خواهرم را می خواستیم به خانه بخت بفرستیم، همه اعضای خانواده به فشار اقتصادی مبتلا شدند به ویژه اینکه پدرم نیز عمل جراحی قلب کرده بود، نمی توانست مثل سابق کار کند و هزینه های دارو و درمانش نیز بود و آن موقع من مربی مهدکودک بودم، با وجودی که حقوق ناچیزی داشتم، ولی در مقابل خواهرم احساس مسئولیت می کردم و می خواستم برای تامین هزینه جهیزیه و مراسم هر کاری می توانم انجام دهم.

قادری خاطرنشان کرد: بنابراین همان موقع با خدای خودم عهد بستم، چنانچه با سربلندی خواهرم را به خانه بخت بفرستیم، هر کاری بتوانم برای ازدواج جوانان انجام بدهم.

وی اضافه کرد: از آن ایام ۶ سال می گذرد و خدا را شکر تا امروز به عهد خود پایبند بوده ام، با افراد نیکوکار و خیریه های مطمئن در زمینه تسهیل ازدواج جوانان همکاری می کنم.

تا پایان ۷۰ جوان راهی خانه بخت می شوند

سرمست چوپان نژاد، مدیر کمیته امداد امام خمینی میاندوآب ازدواج را یک مقوله اساسی و نیاز ضروری جوانان دانست و گفت: اگر این موضوع به خوبی مدیریت شود، بسیاری از آسیب های اجتماعی بروز و ظهور پیدا نمی کند.

این مسئول با بیان اینکه در قالب هدیه نو دامادی و نوعروسی ۵ قلم کالای اساسی زندگی به ارزش ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان شامل یخچال، لباس شویی، جارو برقی، تلویزیون و فرگاز اهدا می کنیم، ادامه داد: با یک کارخانه در تهران قرارداد منعقد کرده ایم، تا این لوازم را در اختیار زوج های ما قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه در صورت موجود نبود اجناس، بین ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان هدیه نقدی به فرد متقاضی پرداخت می کنیم، خاطرنشان کرد: هدایای ازدواج نیز مانند سایر خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب بلاعوض است، چنانچه این مبلغ برای نیازهای فرد کافی نبود، ۱۰ میلیون تومان نیز به صورت قرض الحسنه پرداخت می کنیم، تا بتوانند زندگی مشترک خود را شروع کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال در ۶ ماهه  به ۱۸ نفر هدیه عروسی و دامادی پرداخت کرده ایم، ۴۰ نفر هم پشت نوبت هستند که انتظار داریم تا پایان امسال به ۶۰ تا ۷۰ نفر این هدایا تعلق بگیرد.

وی به فعالیت مراکز نیکوکاری شهرستان در زمینه ازدواج آسان اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر ۱۹ مرکز نیکوکاری داریم که هر کدام سالانه ۱۰ تا ۱۵ نوعروس را راهی خانه بخت می کنند.

به گزارش ایسنا، کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و خیران هر کدام به سهم خود در راستای تسهیل امر ازدواج اقدامات حمایتی را دارند. ولی لازم است که با کنترل قیمت ها و رفع تورم حاکم بر بازار، این معضل به صورت ریشه ای حل شود، تا جوانان بتوانند با تکیه بر توانمندی خود زندگی شان را آغاز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست