اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : در سایه ی کم توجهی و بی توجهی ها، رعایت نه چندان رضایت بخش شیوه نامه های بهداشتی و عدم توجه جدی به آموزش ها و هشدار ها امیکرون در بهمن ماه در استان جولان داد و به صغیر و کبیر، شهری و روستایی، زن و مرد رحم نکرد و خیل کثیری از جمعیت را گرفتار کرد.

گروهی را روانه بیمارستان و از تعدادی نیز جان ستاند. گروهی به عوارض آن گرفتار آمده، برخی خانواده ها داغدار شده اند و این داستان غم انگیز و فاجعه بار همچنان ادامه دارد.

دکتر جلیل موسوی، دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به کل بستری ها در بهمن ماه افزود:طی ماه گذشته ۳۲۰۸ نفر بستری شدند که از این تعداد ۱۶۶۷ نفر با تست مثبت و ۱۵۴۱ نفر با تست منفی بودند.

وی ادامه داد: ۴۲۸ نفر ( ۱۳/۳۴ درصد) زیر ۱۴ سال؛ ۱۱۰۶ نفر ( ۳۴/۴۸ درصد) ۱۴ الی ۵۴ سال و ۱۶۷۲ نفر ( ۵۲/۱۸ درصد) بالا ۵۵ سال داشتند.

این متخصص بیماریهای عفونی در ارومیه گفت: از ۴۲۸ نفر کودکان بستری، ۱۱۹ نفر با تست مثبت و ۳۰۹ نفر تست منفی، ۶۹ نفر یکسال و کمتر از یک سال، ۱۳ نفر دو سال داشتند.

وی کل فوتی ها بهمن ماه را ۱۷۱ نفر اعلام کرد و افزود: ۷۷ نفرPCR مثبت (۴۵ درصد) و ۹۴ نفر با PCR منفی (۵۵ درصد) بودند.

دکتر موسوی تصریح کرد: تاکنون در استان ۹۰ هزار و ۷۱۲ نفر بستری شدند که ۵۰ هزار و ۸۳۱ نفر با تست مثبت و ۳۹ هزار و۸۸۱ نفر با تست منفی بودند.

این متخصص بیماریهای عفونی بااشاره به راههای کاهش تلفات و مرگ و میر ناشی از این بیماری یادآور شد: با انجام واکسیناسیون گسترده و وسیع، رعایت جدی شیوه نامه های بهداشتی،. رعایت و به کار بستن توصیه ها، توجه به علائم هشدار دهنده و مراجعه به موقع بیماران به مراکز معتبر درمانی می توان حتی آمار تلفات را نزدیک به صفر رساند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از افزایش آمار موارد بستری کرونایی در استان خبرداد.

دکتر محمد امین ولی‌زاد گفت: کرونا در کل کشور و استان در حال افزایش است و طبق آمارها برای رسیدن به اوج پیک دو تا سه هفته زمان باقی است.

وی افزود: آمار افراد بستری و سرپایی افزایش یافته است بطوریکه در چند روز اخیر بستری روزانه بالای ۱۵۰ نفر بوده و در حال حاضر حدود ۷۰۰ بیمار بستری در استان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: در اُمیکرون بالاترین نگرانی، ابتلا و بستری کودکان است که طبق آمارها ۱۵ درصد موارد بستری در استان مربوط به کودکان است البته خوشبختانه از متوسط کشوری که ۲۰ درصد می باشد پایین تر هستیم.

وی با ذکر این نکته که در چند روز اخیر آمار فوتی ها در استان افزایش یافته است، یادآورشد : مهمترین ابزار ما برای مقابله با این ویروس ، واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست