اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان کمک بنیاد مستضعفان به زلزله‌زدگان شهرستان خوی انجام گرفت.

پرویز فتاح در جلسه بررسی روند پیشرفت بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی افزود: این بنیاد در یک سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان در استان آذربایجان غربی هزینه کرده که بخشی از آن مربوط به زلزله خوی بوده که از این میزان، ۱۵۰ میلیارد تومان کمک بنیاد مستضعفان به زلزله‌زدگان شهرستان خوی است.

او اضافه کرد: اولویت اول ما در زلزله خوی، اختصاص سیمان برای زلزله‌زدگان بود و تا زمانی که همه خانه‌های آسیب دیده احداث شود، سیمان و میلگرد را متقبل شده و تامین می‌کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: هر چند اولویت ما، کمک به ساخت واحدهای مسکونی است، ولی برای کمک به مدارس، خانه‌های بهداشت و مساجد نیز در راستای تامین سیمان مورد نیاز آماده‌ایم و این موارد بعد از بررسی‌های لازم و با محوریت بنیاد مسکن تامین خواهد شد.

فتاح با اعلام اینکه ما حاضر هستیم در ساخت منازل ایتام کمک و در این راستا مشارکت کنیم، افزود: برای مرکز دیالیز خوی نیز در صورت نیاز کمک خواهیم کرد.

او با قدردانی از مردم خوی اظهار کرد: مردم شهرستان خوی در کمک به مصیبت دیده ها پیشتاز بودند و همه نظام نیز برای کمک به مردم این منطقه پای کار آمد.

فتاح با بیان اینکه مردم باید به ما نمره بدهند، یادآور شد: خدمات رسانی به بهترین شکل ممکن انجام شده و رضایت مردم در نظر گرفته شود.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در پایان، تاکید کرد: یکی از مهمترین موارد در منطقه، ضدزلزله بودن واحدهای مسکونی به وِیژه واحدهایی است که ساخته می‌شود و باید برای مقاوم سازی فکر اساسی صورت گیرد.

استاندار آذربایجان غربی هم با اشاره به اقدامات کم نظیر صورت گرفته در ۲ زلزله پاییز و زمستان سال گذشته در شهرستان خوی گفت: با تلاش همه جانبه بخش‌های مختلف و اهتمام ویژه دولت سیزدهم، بیشترین خدمات لازم در کمترین زمان ممکن به زلزله‌زدگان در این شهرستان ارائه شد.

محمدصادق معتمدیان افزود: دشمنان چشم دیدن خدمات نظام را نداشته و دنبال سیاه نمایی و کوچک کردن خدمات هستند.

وی اضافه کرد: در ایام وقوع زلزله شهرستان خوی، همه شبکه‌های ضدانقلاب پای کار آمدند تا اطلاعات غلط به افکار عمومی بدهند؛ در حالی که خدمات بسیار قابل توجهی در منطقه انجام می‌شد.

معتمدیان ادامه داد: پخت و توزیع روزانه بیش از ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم، توزیع بیش از ۵۰ هزار تخته چادر، راه‌اندازی ۱۱۰ کمپ اسکان موقت در کمتر از ۷۲ ساعت پس از وقوع زلزله و خدمات دیگر، نشان می‌دهد که همه از جمله نهادهای دولتی، خیّران، هلال احمر و سپاه در خدمات رسانی به زلزله‌زدگان پای کار بودند.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: در زمان وقوع زمین لرزه، یک هزار و ۲۰۰ جوان عضو جمعیت هلال احمر از سراسر کشور به صورت رایگان به منطقه آمده و کنار مردم بودند و حدود ۷۰ گروه جهادی سپاه نیز در منطقه مشغول خدمت رسانی هستند.

معتمدیان با تاکید بر اطلاع رسانی این خدمات به مردم برای تبیین اقدامات صورت گرفته، گفت: در کمتر از ۴۸ ساعت پس از زلزله، ارزیابی حجم تخریب انجام شد و با وجود همه مشکلات در کشور، دولت برای بازسازی مناطق زلزله‌زده، اعتبارات مناسبی در نظر گرفت.

وی در پایان یادآور شد: دولت تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار برای اجرای طرح‌های بازسازی مناطق زلزله زده خوی در سال گذشته داشت که این امر در کشور کم نظیر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست