اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی از ساماندهی کولبران در قالب تعاونی ها خبر داد.

دکتر رسول خضری در گفتگو با خبرنگار کردپرس گفت:  موضوع کولبران و نحوه ادامه فعالیت این قشر زحمت کش در مناطق مرزی پیرانشهر و سردشت از زمان مسدود شدن معابر مرزی در این مناطق با مشکلات جدی مواجه شده است که امیدوارم این طرح با حمایت مسئولان مربوطه عملیاتی شود.

 وی ادامه داد: علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، در حاشیه اجلاسی که در روزهای اخیر در تهران برگزار شد، با اشاره به وضعیت معیشتی کولبران خواستار ساماندهی آنها در قالب تعاونی ها شد.

 خضری تصریح کرد: وی با اشاره به اولویت قرار دادن ساماندهی کولبران توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در قالب تعاونی ها از دولت درخواست نمود که باید با توجه به شرایط سخت این قشر حساس و زحمتکش در اسرع وقت در این خصوص اقدام کند.

نماینده پیرانشهر اضافه کرد: وزارت تعاون باید به نحوی برنامه ریزی کند که کولبران از این طرح منتفع شوند و نباید در این وسط اجازه فعالیت به دلالان داده شود که این طرح ها را به نفع خود تغییر دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خاتمه این گفتگو ابراز امیدواری کرد که با پیگیری های انجام شده، بتوان در نهایت اشتغال پایدار کولبران را تامین کنیم و در این شرایط نامناسب معیشتی بخشی از مشکلات این قشر محروم را برطرف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست