اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی دیشب و امروز مهمان مردم شهرستان مرزی سردشت بود تا در ایام دهه مبارک دهه فجر ضمن حضور در مزار شهدای سردشت با آرمانهای مقدس شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تجدید میثاق کرد و در ادامه  این برنامه ها که رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در خانه ملت و مسئولان شهرستانی ، شهریاری را همراهی می کردند چندین پروژه را افتتاح و کلنگ چند پروژه را هم بر زمین زد.

 

استاندار آذربایجان غربی در جریان این سفر با خانواده شهیدان والامقام عمر بایزیدی و محمد عظیمی  دیدار و و با آنان گفتگو کرد.

بهره برداری از پروژه گازرسانی به روستای یاسین آباد سردشت

این پروژه در ادامه گازرسانی به ۱۴ روستای محور فقه خدریان است که در دهه فجرامسال گازرسانی سه روستای این محور به طول ۵۷۶۶ متر به اتمام رسیده و برای انجام آن ۴۹ میلیارد و ۷۸۳ میلیون ریال هزینه شده است.گفتنی است در دهه فجر امسال چهار پروژه دیگر اداره گاز با اعتبار ۱۰۶ میلیارد و ۲۰۶ میلیون ریال افتتاح و کلنگ زنی می شود که از این مجموع سه پروژه گازرسانی روستایی با اعتبار ۴۱ میلیارد و ۴۴۱ میلیون ریال است و با بهره برداری از آن ۷ روستای شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

کلنگ زنی سالن ورزشی چندمنظوره سرپوشیده سردشت

همچنین در سفر استاندار آذربایجان غربی به شهرستان سردشت، سالن ورزشی چندمنظوره سرپوشیده سردشت با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

 پروژه احداث خط تغذیه و ایستگاه TBSروستاهای محور دولتو با اعتبار برآورد شده به مبلغ ۶۴ میلیارد و ۷۶۵ میلیون ریال کلنگ زنی نیز می شود.

افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شهر ربط 

همچنین در این سفر مرکز خدمات جامع سلامت شهر ربط افتتاح شد.برای احداث این مرکز، ۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

شایان ذکر است در دهه فجر امسال در شهرستان سردشت، دو پروژه شبکه بهداشت و درمان با اعتبار۱۹ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد  و یک پروژه دیگر نیز با اعتباری بالغ بر  ۵ میلیارد ریال که از طرف یک خیر اهدا شده کلنگ زنی می شود.

کلنگ زنی کمرکز تفریحی-گردشگری گراوان در شهر ربط سردشت

در این سفر مرکز تفریحی-گردشگری چشمه آب معدنی گراوان در شهر ربط سردشت کلنگ زنی شد.برای اجرای این طرح، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی بعد از سفر دو روزه خود به این شهرستان در یادداشتی که در کانال شخصی منتشر شد ؛ آورده ؛ شب گذشته و امروز میهمان مردم خونگرم #سردشت بودم؛ شهرستان سردشت با سابقه ای دیرینه، از ظرفیت های طبیعی و معنوی بسیاری برخوردار است اما متاسفانه به دلیل برخی غفلت ها و ناهماهنگی های مدیریتی، در سنوات گذشته غبار عقب ماندگی و توسعه نیافتگی برغم منابع سرشار منطقه بر رخسار این شهرستان نشسته بود.

🔹سردشت وارث تمدن های کهن و تاریخی منطقه با قابلیت های جهانی همچون خواهرخواندگی با #هیروشیمای_ژاپن، وجود آثار ارزشمند محوطه ربط، #آبشار_شلماش، جنگل های بلوط زاگرس و… است که بدلیل نبود نگاه جامع نگر و توسعه محور در استان و شهرستان، متاسفانه از پتانسیل ها و بُرد جهانی آن تاکنون بهره گیری لازم نشده است.

🔹اگرچه از ظرفیت های این شهرستان غفلت شده ولی امید آن داریم تا جایی که می توانیم برای سردشت کارهای ویژه ای انجام دهیم تا به جایگاه واقعی و شایسته خود خصوصا در بخش گردشگری و تجارت مرزی برسد.
زخم های شیمیایی سردشت را فراموش نکرده و برای التیامش آنچه در توان داریم انجام خواهیم داد.

🔹در مدت حضور بنده در آذربایجان غربی، همواره سعی شده است که به مناطق کمتر توسعه یافته استان توجه بیشتری شود‌؛ در همین راستا در شورای برنامه ریزی و توسعه استان عدالت در توزیع بودجه ها را سرلوحه کار قرار داده ایم.

🔹همیشه بر #توسعه_متوازن استان تاکید کرده و سعی نموده ام اگر در گذشته تبعیض و بی‌عدالتی وجود داشته در این فرصت خدمت، جلوی آن گرفته شود حتی اگر این موضوع برای بنده هزینه هایی را داشته باشد که البته در این رابطه نیز تحت فشار هستم اما هرگز از رعایت عدالت بودجه ای کوتاه نخواهم آمد و ان شاءالله به یاری مسئولان دلسوز و دغدغه‌مند توسعه استان، حتی درصد بیشتری را هم به مناطق کمتر برخوردار تخصیص داده و خواهیم داد.

🔹 تجریه به همه ثابت کرده است که توسعه “آذربایجان غربی” جزیره ای اتفاق نمی افتد و این عدم تعادل و توسعه نامتوازن است که از آن یک “آذربایجان غریب” می سازد.

🔹رسمی شدن #مرز_کیله را در تمام مدت و همواره پیگیری کرده ام؛ در سفر اخیر معاون اول رییس جمهور به عراق نیز این موضوع در دستور مذاکرات قرار گرفته و حتی با رایزنی های انجام شده، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس آن را در ملاقات با سفیر عراق پیگیری کرده است.

🔹از طرف ایران در رابطه با رسمی شدن مرز کیله مشکلی وجود ندارد اما برای حل نهایی این موضوع، طرف مقابل هم باید تمایل داشته باشد؛ امیدواریم همانطور که در چندماه گذشته برای تحقق این مهم تلاش شده است، یقین دارم در آینده نه چندان دور با رایزنی های بیشتر، به نتیجه مطلوبی در این باب برسیم.

🔹در جلسه شورای اداری به فرماندار سردشت تاکید شد اگر طرح هایی در شهرستان وجود دارد که پیش بینی می کنید با اجرای آن، جهش قابل توجه برای توسعه سردشت در عرصه های مختلف صورت می گیرد پیشنهاد دهید تا منابع آن را از استان تامین کنیم.

🔹حفظ #منابع_طبیعی در سردشت باید به یک اصل مهم برای همه ما تبدیل شود. فعال شدن جوانان در سمن های مختلف برای حفظ و حراست از این نعمت خدادادی قطعا راهگشاست.

🔹سردشت می تواند در مدت کوتاهی پیشرفت محسوس و چشمگیری داشته باشد و این میسر نیست مگر با همراهی و #مشارکت همه مردم این شهرستان؛ از همه نخبگان، دلسوزان و معتمدین محلی می خواهم که با مشارکت خود به کمک مسئولین شهرستانی و استانی بیایند تا انشاالله در این زمینه قدم های خوبی برداشته شود.

✍️ محمدمهدی شهریاری
۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۷

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست